recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - manglende lyd i baghøjttalere dvbviewer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketmanglende lyd i baghøjttalere dvbviewer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Emne: manglende lyd i baghøjttalere dvbviewer
    Sendt: 01-Marts-2010 kl. 22:30
Hej
I håb om at der er nogle surround freaks tilstede.. ? :)


Jeg har et for nogen nok lidt underligt set-up.
Jeg bruger en Medion PC med Dvbviewer, i min hjemmebio. (projektor)
lyden tager jeg fra Medionen ren analogt, der er stik til hhv front, rear, side, center og sub.
I den anden ende har jeg så rene effektblokke osv.
Så langt så godt.
Bruger jeg Dvbviewer er der absolut ingen lyd til sourround højttalerne overhovedet. KUN i front højttalerne.
Nu er jeg ikke klar over om mit problem kun gælder DVD, da jeg ikke ander hvor meget der egentlig sendes i Surround på TV..MEn umiddelbart tror jeg det er et generelt problem.
Kører jeg Realteks test hvor lyden drøner riundt fra højttaler til højttaler så virker det..!
Dvbviewer indikerer ac3 5.1 lyd, Realtek lydopsætningen indikerer at der er tilsluttet forstærkere.
Jeg har prøvet ca en "trilliard" codecs ( audio)  i Dvbviewer, samt averdens indstillinger. ( der er faktisk ret mange kombinationsmuligheder i DvbViewer)

Det værste er starter jeg DVD'en med Windows Media center så er der lyd i baghøjttalerne..  :( 
Ouch
Så vil den kloge sikkert sige. så brug dog Windows Mediacenter..
Glem det.. jeg bruger DvbViewer da det kan styre mit TV kort osv. 

Er der noget jeg totalt har overset?



Til top
zumosol Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2010 kl. 00:46
mjaa.. så besvarer jeg det lige selv, det kunne jo være andre rendte ind i samme problem

man skal downloade et program der hedder acfilter.exe, fandt jeg ud af ved at fjumre rundt på nettet i en 3-4 timer..
på denne side:

derefter skal man fjumre lidt rundt i menuerne... i det program..
Jeg kan godt uploade et screenshot af mine indstillinger hvis man kan?
Om jeg bare ramte de rigtige indstillinger ved et uheld eller ej skal jeg lade være usagt...
men lyd kom der sku' lige pludelig... Thumbs Up

når *.exe filen er kørt så dukker den op i Dvbviewer under View/filters 
( dvbv skal genstartes først!! )
samtidigt opdagede jeg at Realtek sandelig også var dukket op samme sted.. men om det skete før eller efter acfilter aner jeg ikke....)

derefter skal man ind i Dvbviewer/settings/options/DVD\audio og her skal renderer stå til realtek ( eller hvad man nu har af lydkort, der er sikkert flere muligheder alt efter om man kører digitalt eller analogt osv...)
Hos mig overtog acfilter alle audio indstillinger i dvbviewer, også under Directx osv..helt selv...tror jeg nok ..ehmmm

lang smøre for at få lyd på et par baghøjttalere, men sådan er livet nu om stunder... Smile

acfilter.exe fungerer iøvrigt også med alle andre playere, så altså ikke kun dvbviewer...

og så får man jo helt lyst til at donere penge til mand der har siddet og kreeret så fedt et stykke software, ret fedt program!! - og genial equalizer mv er der skam også samt fuld mulighed for at styre lydstyrker på samtlige højttalere osv.. nu mangler vi så bare lige at kunne det med fjernbetjeningen..... Party






Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu