recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ulovligt importeret Nokia 5800 er nu spærret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUlovligt importeret Nokia 5800 er nu spærret

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Emne: Ulovligt importeret Nokia 5800 er nu spærret
    Sendt: 05-Marts-2010 kl. 22:47
Den 26. maj 2009 købte jeg en Nokia 5800 Expressmusic hos i en fysisk butik på Vesterbro. 

Navnet på butikken holder jeg tilbage indtil han har haft mulighed for at svare på en mail, jeg har sendt til ham.

Prisen var ikke så lav at det gav anledning til mistanke, men jeg kunne få telefonen med det samme.

For ca. 14 dage siden kunne telefonen pludselig ikke få noget netværk mere, så jeg indleverede den til et Nokia Service Center. 

I dag har jeg så fået at vide, at telefonen er blevet låst af teleudbyderen, da den er købt ulovligt i Sverige (formentlig som et 1,- krones tilbud, der så ikke er blevet betalt) og importeret til Danmark, hvor jeg har købt den som ny i butikken.

Jeg har naturligvis skrevet til butikken i dag for at få en kommentar og gerne en ombytter, så derfor skal der ikke svines nogen til endnu.

Er der andre der har oplevet noget lignende, som kan fortælle, hvad man skal gøre?

Service værkstedet mente ikke, at det kunne svare sig at politianmelde dem, og en civilretsag har jeg ikke mod på (ikke for 2000,- kroner).

Med venlig hilsen
Henrik Badsted
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Er der andre der har oplevet noget lignende, som kan fortælle, hvad man skal gøre?
du kan vel kun gå tilbage til sælgeren og bede om pengene tilbage?
 
Når det nu er legalt for teleselskaberne at begynde at spærre mobiltelefoner som er købt med rabat og der ikke betales, så skal man ihvertfald være mere opmærksom når man køber mobil teleson som ikke er fra en forretning(med rent mel i posen)
 
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:

Er der andre der har oplevet noget lignende, som kan fortælle, hvad man skal gøre?
du kan vel kun gå tilbage til sælgeren og bede om pengene tilbage?
 
Når det nu er legalt for teleselskaberne at begynde at spærre mobiltelefoner som er købt med rabat og der ikke betales, så skal man ihvertfald være mere opmærksom når man køber mobil teleson som ikke er fra en forretning(med rent mel i posen)
 

Jeg har netop skrevet til forhandleren, og håber da, at jeg kan få pengene igen eller en lovlig telefon.

Men hvad skal man gøre, når man går ind i en fysisk butik og køber en ny telefon med ubrudt emballage til en pris, som modsvares af andre online forhandlere.

Det kan jo være mere en almindeligt vanskeligt at se, hvor en telefon kommer fra....

Denne pakke virkede mindst lige så troværdig som alle de andre telefoner, jeg har købt....
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af Badsted Badsted skrev:


Men hvad skal man gøre, når man går ind i en fysisk butik og køber en ny telefon med ubrudt emballage til en pris, som modsvares af andre online forhandlere.
når det nu er en fysisk butik, så kan forhandleren jo vel ikke gøre andet end at bytte den.
Du kan jo altid fortælle du vil gå til politiet, for en spærring har hidtil kun været udført på stjålne telefoner, så det ville så betyde forhandleren sælger hælervare og han vil helt sikkert gerne ud af sådan en historie uden problemer.
 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu