recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap 219P hjælp.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketQnap 219P hjælp.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fishytank Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Emne: Qnap 219P hjælp.
    Sendt: 10-Marts-2010 kl. 09:14
Hej. jeg håber lige jeg kan få noget hjælp her. jeg har lige skiftet min gamle Qnap ts-109 ud med Qnap 219 P, for at få hurtigere SSOTS samt hurtigere filoverførselshastigheder. men nu er jeg løbet ind i nogle problemer.

Jeg kan ikke få højere overførsels hastighed end 10-12 MB/sek. jeg havde håbet jeg kom op i slutningen af 60'erne. Det er mellem min stationære computer, der er forbundet med kabel til min router.

Jeg har lagt den seneste software på Nas'en. Opdateret roouteren med nyeste software.

Fil formatet er formateret til EXT-4

Mit setup:
Qnap 219 p.
2 x WD Caviar Green WD15EARS 1.5 TB WD EADS1500 i RAID-1
Router: D-link Dir-635 (Qnap'en siger selv der er 100 MB switch)

Nogen der har ideer om hvorfor der er så lav transfer??? Er det routeren der er for gammel?
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2010 kl. 09:22
100 mbit netværk giver kun en teoretisk overførselshastighed på 12,5 MB/sekund.
 
Du skal have aktiveret gbit-netværk for at komme op på de gode hastigheder. Jeg kender ikke din router, men hvis der kun er indbygget 100 mbit switch i den, så skal du have anskaffet dig en gbit-switch som knudepunkt for router, pc'ere og NAS. Så skal det nok spille Smile
Til top
fishytank Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2010 kl. 09:26
Aha!! Så blev man så klogere. tak for det, så er det routeren der begrænser. Tak for hjælpen.  Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu