recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Att. Anima (ang. PS3 som BD aspiller)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAtt. Anima (ang. PS3 som BD aspiller)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Emne: Att. Anima (ang. PS3 som BD aspiller)
    Sendt: 11-Marts-2010 kl. 15:48
Du skrev:
 
"men jovist, her 4 år efter er der da kommet nye og bedre afspillere til et par tusinde."
 
Kan du uddybe og underbygge dette?
Det maa gerne vaere afspillere i samme prisklasse, lad os sige op til 3-4000. Og de skal primaert vaere bedre paa billedsiden.

BORING!
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 15:59
Er der en grund til at dette er en tråd, og ikke en PM til Anima?
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 16:15

Jeg har været til en test hos Otto fra AV-precision. Og da mener jeg at vi konstaterede at der IKKE var nogen forskel på billedesiden til BD. Forskellen ligger mere ved DVD af spilning og lyden.

Til top
act_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Status: Offline
Point: 233
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2010 kl. 16:19
Mener der blev fundet en fejl på billedsiden, men blev det nogensinde afklaret hvad den skyldtes?

Og lydsiden har jo ændret sig lidt med Slim, da den jo kan bitstreame..
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 11:03
@Irenicus
 
1. Jeg glemte i farten at man her kan sende PM. Det kan man ikke i alle fora.
 
2. Emnet er saadan set ogsaa relevant for andre, og egentlig kan alle svare - hvis de har et bud. Nu var det bare Anima, der kom med den paastand i "Krigstraaden".
 
3. Haaber, du kan leve med det.

BORING!
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Du skrev:
 
"men jovist, her 4 år efter er der da kommet nye og bedre afspillere til et par tusinde."
 
Kan du uddybe og underbygge dette?
Det maa gerne vaere afspillere i samme prisklasse, lad os sige op til 3-4000. Og de skal primaert vaere bedre paa billedsiden.


Det er svært at forbedre på billedsiden, men jeg mener at der er bedre afspillere rent lydmæssigt, omend det ikke er meget.

Du skal tænke på at du skal læse hele sammenhængen, nemlig at det var et svar på et flamebait af en som skrev meget "passioneret".

Om jeg kan underbygge det? - ja, men hverken med multimeter, oscilloskop eller andet elektronisk udstyr. Det er simpelthen mine egne øre - det bedste (og vigtigste) måleinstrument.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 20:27
Godt nok. Troede bare, noget har ændret sig på billedsiden, som jeg ikke har hørt om. Har ikke lige fulgt med kvaliteten af de nyeste BD afspillere.

BORING!
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2010 kl. 21:01
Tænkte det var noget i den retning, men var nysgerrig. :D
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2010 kl. 09:31
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Du skrev:
 
"men jovist, her 4 år efter er der da kommet nye og bedre afspillere til et par tusinde."
 
Kan du uddybe og underbygge dette?
Det maa gerne vaere afspillere i samme prisklasse, lad os sige op til 3-4000. Og de skal primaert vaere bedre paa billedsiden.


Det er svært at forbedre på billedsiden, men jeg mener at der er bedre afspillere rent lydmæssigt, omend det ikke er meget.

Du skal tænke på at du skal læse hele sammenhængen, nemlig at det var et svar på et flamebait af en som skrev meget "passioneret".

Om jeg kan underbygge det? - ja, men hverken med multimeter, oscilloskop eller andet elektronisk udstyr. Det er simpelthen mine egne øre - det bedste (og vigtigste) måleinstrument.
 
Som jeg skrev tidligere var det, til den test jeg var ved hos Otto, kun hans egen PS3 der havde lidt problemer mht. den røde farve, dette kan skyldes en fejl på selve konsollen eller bare den generation af blurayafspillere.
 
Hvis man ikke er entusiast er der ikke nogen grund til at købe en decideret blurayafspiller, hvis man altså har en PS3.
 
Lyden og DVD kvaliteten kan være bedre.. Også er der ellers småtingene som design, strømforbrug, menudesign og alle de andre småting, man nu kan hidse sig op over, der gør forskellen på andre afspillere, men hvis man ikke selv kan se det eller man er ligeglad, er det ligegyldigt med en dyrere afspiller.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu