recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos Zoneplayer - hvad skal jeg bruge?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSonos Zoneplayer - hvad skal jeg bruge?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
janriis Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: Sonos Zoneplayer - hvad skal jeg bruge?
    Sendt: 16-Marts-2010 kl. 08:38

Hej alle

Overvejer at investere i en Sonos Zoneplayer, men jeg er lidt i tvivl om, hvad jeg skal bruge udover en eller anden form for NAS som er sluttet til min trådløse router. Har jeg brug for en Sonos Zonebridge for at få forbindelse til NAS'en eller kan det ske via routeren ?

Har overvejet en Time capsule på 1 TB, da jeg allerede har en Macbook, så kan jeg både bruge den til min musik og til backup, men er der alternativer der er bedre ? (læs: ikke dyrere)
 

 

Hilsen

Jan R. Sørensen
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 10:17
Hejsa
 
Hvis du har Zoneplayer´n i samme rum som din router, så forbinder du bare din ZP og din NAS til router, og så er du kørende.
Har du derimod din ZP i et andet rum, så kan du vælge at føre et kabel fra router til ZP. Eller du kan vælge den trådløse løsning, som så kræver en Zonebridge koblet til din router
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 12:28
Du skal enten bruge NAS eller en USB HD tilsluttet til din router før Sonos kan tilgå din musik.

Jeg har valgt at tilkoble en USB HD til min Netgear WNDR 3700 router og det virker perfekt. Det er blot vigtigt at din router understøtter "Windows SMB file sharing" ellers kan Sonos ikke få adgang til USB hdd'en.

Apple & Sonos entusiast
Til top
janriis Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 13:19
Tak for info. Der er små 5-6 meter mellem min router og der hvor jeg evt. ville have min sonos stående, så det bliver nok med bridge løsningen, ikke flere kabler :-)
Hilsen

Jan R. Sørensen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu