recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning til receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTilslutning til receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aand313 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning til receiver
    Sendt: 16-Marts-2010 kl. 11:29
Hej,
 
Har anskaffet mig en Onkyo 607 som jeg skal have tilsluttet. Jeg har i forvejen en PS3 og en Yousee box. Alt dette skal smartest, bedst og nemmest tilsluttes til mit Panasonic TV. Vil måden at gøre det på være (via HDMI):
 
PS3 -> Receiver -> TV
Skal Yousee box så tilsluttes receiver eller TV ? Og kan man få TV lyd ud af receiveren ?
 
Er der nogen der har et link til hvordan PS3 skal sættes op så man får bedst mulig lyd ?
 
Sorry hvis der allerede er svaret på dette - har dog ikke kunne finde det i forum
 
mvh
Anders
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 11:56
 
 PS3 skal hvis du vil have HD lyd derfra, tilsluttes med HDMI til Reciver, og HDMI derfra til TV. Samsungboxen kan tilsluttes direkte til TV med HDMI, og med Toslink til Reciver.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 12:11
Yousee boksen tilslutter du bare med HDMI til receiveren, så køre lyden den vej. 
Mht. opsætning af ps3 så kommer det an på om der er tale om en fat eller slim, hvor det ved slim er mest optimalt at vælge bitstream.
Til top
aand313 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 12:39
Tak for hurtige svar :-) Vil der lydmæssigt være forskel på om jeg bruger HDMI eller Toslink fra UC box ?
 
Beddemiz: Det er en fat - ved du så hvilket format jeg skal vælge ?
Til top
beddemiz Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 13:12
Ved fat mener jeg det er PCM, så dekoder den selv de forskellige formater og sender det videre til receiveren.

Der vil ikke være nogen umiddelbar forskel på om der bruges toslink eller hdmi fra Yousee boksen, så det er op til dig hvor mange kabler du vil have sat til :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu