recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DS 207+, diske vil ikke spinne ned
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDS 207+, diske vil ikke spinne ned

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
taz83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Emne: DS 207+, diske vil ikke spinne ned
    Sendt: 17-Marts-2010 kl. 21:46
Hej Alle
Jeg har købt en brugt synology ds 207+ med 2*512gb diske. Jeg lod mig fortælle at den automatisk kan drosle diske op(når man tænder squeezebox f.eks.) og drosle ned efter x antal min.  Jeg kan ikke få den til at gøre dette. Jeg har sat den til at slukke hver nat og gå standby efter 10 min inaktivt brug, men blæseren bliver ved med at køre indtil den planlagte slukning kl 24 om aftenen.

Hvad gør jeg galt?


Redigeret af taz83 - 17-Marts-2010 kl. 21:50
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 22:29
Du snakker om 2 ting, dine HDD og din blæser på din synology 207+. Blæseren mener jeg bestemt ikk kan gå i dvale, mine gør ihvert fald ikk, men mine HDD gør.....
 
Så hvad er det præcis du spørger om? Smile
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 23:14
Blæseren stopper ikke med at køre i dvale, men de roterer langsommere - og larmer dermed mindre - men de drosler ikke ned samtidig med diskene, men først når systemet er tilpas køligt - ved dog ikke de specifikke grænser.
Til top
taz83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 14:21
Ok. Jeg synes bare at blæseren larmer konstant meget, og roterer ikke langsommere selvom jeg ikke bruger den, og derfor må det jo være ret dyrt i strømforbrug. 

Kan man, på de blå blink, se om diskene er droslet ned?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 14:29
Der er ikke en bestemt type blink til at indikere spin-down for diskene - går ud fra du snakker om de grønne led's her - det blå led er vist til power-on/opstart/reset. Jeg kan tydeligt høre når mine diske spinner ned - og resultatet er også derefter med svartiden, når de så efterfølgende skal spinne op igen - hvilket jeg også kan høre. Jeg har udskiftet blæseren på min med en mere støjsvag model og det mindskede støjniveauet, men jeg er stadig ikke helt tilfreds. Har overvejet at sætte en 60mm>80mm fanadapter på udvendig og så en 80mm blæser - bare ikke lige til at finde én her på Fyn og kvier mig lidt ved at give 100kr for en lille plastikstump pga en absurd fragtrate.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 14:29
Har lige bemærket at mine diske spinnede ned på nas'en og efter nogle få minutter kan jeg høre at blæseren også droslede ned på et lavere niveau - men kører stadig og larmer stadig lidt.
Til top
Romer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 14:39
Er der ikke noget med Squeezebox på en nas giver problemet med at diskene ikke kan spinne ned?
Noget med den leder efter opdateringer nærmest konstant.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 15:28
Der kan være problemer med plugins og jeg havde også problemer med v. 7.4.1 pga noget integration med MySqueezebox.com. Det er dog nemt at undersøge, ved blot at lukke Squeezebox Server ned og se om det giver nogen forskel. Ligeledes kan man tage netkablet ud af boksen og se om dét giver nogen forskel i forhold til standby.
Til top
taz83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 15:41
Jeg har nu prøvet at lukke squeezebox ned og fjerne netkablet, men ligeledes hjælper det. Alle 4 blå dioder lyser og blinker med fuld knald selvom jeg har sat diskene til at spinne ned efter 10 min
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 15:53
Jeg antager at det er Squeezebox Server og NAS'en der har fået taget netværkskablet - i så fald kan det jo ikke være Squeezebox Server der giver problemer. Du skal så lukke nogle andre services ned for at finde ud hvad det er der giver problemer mht standby. De blå dioder... - er hovedparten af dem faktisk grønne?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu