recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Itunes musik mappe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketItunes musik mappe

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Emne: Itunes musik mappe
    Sendt: 21-Marts-2010 kl. 15:19
Hej
 
Er blevet lidt i tvivl om hvordan jeg lettest kan dele min Itunes musik mappe.

Her er lidt kritier.
 
  • Alle skal på hver deres computer have adgang til musikken så den kan lægges på Ipods.
  • Skal kunne bruges sammen med Synology 207+
  • Skal kunne bruges sammen med Logitech Duet & classic

Hvor er det smartest at have sin mappe liggende så alle har adgang.

Jesper
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af Packer Packer skrev:

Hej
 

Er blevet lidt i tvivl om hvordan jeg lettest kan dele min Itunes musik mappe.Her er lidt kritier.

 


  • Alle skal på hver deres computer have adgang til musikken så den kan lægges på Ipods.

  • Skal kunne bruges sammen med Synology 207+

  • Skal kunne bruges sammen med Logitech Duet & classic

Hvor er det smartest at have sin mappe liggende så alle har adgang.


Jesper


Jeg formoder dit musik allerede er i iTunes/iPod kompatibelt formAt. Læg musikken påmdin NAS. Sørg for at tagge og evt. lægge cover ind i hver fil. På dine iTunes klienter mounted du NASen -helst kun med læse rettigheder for at undgå at nogen "piller" med filerne. I iTunes indstillinger går du ind i avanceret (tror jeg) og sørger for at fjerne krydser således at iTunes ikke kopierer filerne til sit lokale bibliotek. Brug derefter Føj til bibliotek, hvor du selvfølgelig angiver stien til NASen.

Når du lægger ind ny musik gentages proceduren blot. Når du sletter er du nødt til at gøre det manuelt også i hver iTunes. Blot marker og slet. Det virker og er nemt at styre. Så længe NASen kører har alle tilgang. Regner forresten med at du allerede har styr på hvordan Squeezeboxen får fat på musikken fra NAS.
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 17:06
Hej
 
Alt musik ligger i mp3. Idag har jeg bare en kopi af min såkaldte Itunes mappe på min NAS.
Har styr på det med Logitech og musikken men det kan godt være det er mig, men har ikke helt fattet det med mappen. Skal jeg lave en mappe der er oprettet helt uden om Itunes. Meget af musikken er ordnet i Itunes også albumbilleder. Men jeg skal måske starte helt forfra og tagge alt via mp3tag. (stakkels mig)
 
Det med at skære noget ud i pap plejer ikke at være mig men lige her for jeg af en eller anden grund rodet rundt i det.
 
/Jesper
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 17:42
Hej, jeg skal lige være helt med på hvordan du gør nu. Du har en NAS med musik + SqueezeCenter? Hvordan lægger du ny musik ind? 
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 17:47
Hej
 
Lige nu kopirer jeg min Itunes mappe fra computeren til min Synology NAS.
Her bruger jeg SyncToy
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 19:20
hvor afpiller iTunes dit musik fra, NAS eller der hvor du kopierer fra?
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 22:23
Det er mange måder at gøre dette på. Fordelen ved den måde jeg beskrev i starten, er at alle computere med iTunes er uafhængige af hinanden. Kopierer du hele iTunes mappen over til en anden computer med iTunes, følger også alle podcasts, film, indstillinger, iTunes-brugerdata, Apps (programmer), etc. med. Det er formendtelig ikke ønskeligt? 

Ideen i det jeg beskrev, er at alle brugerdata (som nævnt ovenfor) er individuelle for hver computer. Mht. til musikken ligger denne på NAS, og iTunes operettholder blot referencer til filerne derpå. For at dette skal virke gnidnigsfrit er det vigtigt at filerne ikke modificeres når de først ligger på NAS'en. 

Du kan godt blive ved med at organisere dit musik med iTunes og synce som du gør nu. Konseptuelt er det måske en ide at anskue dette som noget der kun gøres fra én hertil dedikeret computer. 

I alle andre iTunes klienter gør du blot som jeg beskrev ovenfor. Hvorvidt du skal lade disse iTunes kopiere musikken til den lokale disk, kan du sådan set selv afgøre. Det afhænger af behov.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu