recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Login på NAS fra extern netværk ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLogin på NAS fra extern netværk ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Imac Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Emne: Login på NAS fra extern netværk ?
    Sendt: 23-Marts-2010 kl. 08:40
Hejsa
 
Har sat en NAS (DS210j) op på hjemmenetværket, hvordan logger jeg mig ind på den via et andet netværk ?..f.eks fra arbejde ?
 
Når jeg skriver NAS ip, sker der intet ?
 
På forhånd tak...Embarrassed
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Imac Imac skrev:

Hejsa
Har sat en NAS (DS210j) op på hjemmenetværket, hvordan logger jeg mig ind på den via et andet netværk ?..f.eks fra arbejde ?
Når jeg skriver NAS ip, sker der intet ?
På forhånd tak...Embarrassed


Den IP du har givet din NAS er kun gældende på dit eget netværk (192.168.?.?).
Du skal have en fast IP-adresse på dit bredbånd eller have sat noget DynDNS op og så skal du have sat port-forwarding op på din router, så når du skriver https://ip-paa-mit-bredbaand ,  så forwarder routeren requestet til din NAS.
Vær opmærksom på at det også udsætter din NAS for risiko for at blive hacket.
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 08:56
Du skal først ind og sikre dig at du har tilmeldt dig en DDNS adresse som du kan bruge til at komme i kontakt med din server uanset din eksterne ipadresse (i stil med et domæne)
 
denne indstilling laver du her på serveren.
managment -> Internetforbindelse -> aktiver ddns support (og du skal ind på et af de sites der er på popoplisten og oprette dig som bruger og lave en adresse du kan huske.. jeg selv bruger two-dns.de)
 
Når det er sket betyder det at den eksterne adresse peger hen på din router, du skal nu ind og forwarde din http trafik (og evt andre porte afhængig af hvilke services du gerne vil tilgå fra nettet videre til din servers interne ipadresse... HUSK når du sætter den på nettet skal du kører stram styring af Firewallen på serveren og nogle gode kodeord på din NAS.. så jeg vil anbefale dig at sætte dig ind i den inden du smider den på internettet (det er punktet lige under DDNS... og pas på du ikke får lavet en opsætning hvor du får lukket dig selv ude.. den er lidt kedelig Wink)
 
Når du laver portforward skal mindst port 5000 være forwardet til din servers interne ipadresse.
Hos mig har jeg lavet det sådan i min router (min server står på den interne ipadresse 192.168.1.111):
 
 
Håber det kan hjælpe dig lidt i den rigtige retning


Redigeret af rhsin - 23-Marts-2010 kl. 08:57
Mvh

René
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 09:18
Du behøver såmænd ikke en ddns adresse. skriv bare yderside ip adressen på din hjemmerouter (lettest hvis den er statisk) og hvis du så har lavet portforwarding korrekt på routeren vil du få kontakt til din NAS
 
BS
Til top
Imac Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 09:31
Ok..det lyder fint....men desværre kan jeg ikke ændre noget i firma'ets router...
 
@BS...hvor ser jeg yderside ip på min router ?...jeg kender dens ip og mac adresse..men det er vel ikke det samme ?... det er en TDC HOME BOX...
 
mvh Tommy
Til top
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af Imac Imac skrev:

@BS...hvor ser jeg yderside ip på min router ?...jeg kender dens ip og mac adresse..men det er vel ikke det samme ?... det er en TDC HOME BOX... 
 
MyIP
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 10:03
Det er den router der hvor nas'en er sat op du skal gøre det, og ikke på dit arbejde.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Du behøver såmænd ikke en ddns adresse. skriv bare yderside ip adressen på din hjemmerouter (lettest hvis den er statisk) og hvis du så har lavet portforwarding korrekt på routeren vil du få kontakt til din NAS
 
BS
ja den er fin sålænge modemmet ikke genstarter og man evt får en ny ekstern ipadresse, så med mindre man med sikkerhed ved at man har en fast ekstern ip adresse er det vel sikrest at bruge en ddns adresse for at være sikker på at kunne finde NAS fra internettet.
 
Det er vel de færreste privatbrugere som har en statisk ipadresse.. selvom man godt kan have samme ipadresse i mange uger/mdr hvis modemmet ikke er genstartet er det jo ingen sikkerhed for at en dag at man står uden kontakt til sin NAS.. og det er typisk altid lige der hvor man absolut står og skal bruge et eller andet fra den Wink
Mvh

René
Til top
Imac Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 10:17
Tak allesammen...prøver mig lidt frem senere....Clap
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Du behøver såmænd ikke en ddns adresse. skriv bare yderside ip adressen på din hjemmerouter (lettest hvis den er statisk) og hvis du så har lavet portforwarding korrekt på routeren vil du få kontakt til din NAS
 
BS
ja den er fin sålænge modemmet ikke genstarter og man evt får en ny ekstern ipadresse, så med mindre man med sikkerhed ved at man har en fast ekstern ip adresse er det vel sikrest at bruge en ddns adresse for at være sikker på at kunne finde NAS fra internettet.
 
Det er vel de færreste privatbrugere som har en statisk ipadresse.. selvom man godt kan have samme ipadresse i mange uger/mdr hvis modemmet ikke er genstartet er det jo ingen sikkerhed for at en dag at man står uden kontakt til sin NAS.. og det er typisk altid lige der hvor man absolut står og skal bruge et eller andet fra den Wink
Mit indlæg var såmænd kun for at OP kunne få portforwarding til at virke uden at skulle rode med ddns (flere fejlkilder). At man så senere skal have fast ipadresse og/eller ddns kan jeg da kun være enig i.
 
BS
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu