recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Coverart på SONOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCoverart på SONOS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Emne: Coverart på SONOS
    Sendt: 23-Marts-2010 kl. 09:24
Hej alle
 
Er der nogen der ved, om det ikke er muligt, at få sin coverart vist ligeså hurtigt på sine egne album. Som det eksempelvis kører på Rhapsody ?
Hermed mener jeg, at når jeg browser mine egne album. Så tager det væsentligt længere tid at få vist album covers, end når jeg browser album´s på Rhapsody.
 
MVH
 
Steen
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 12:56
[FLAME]Det kan ikke være et problem fordi på SONOS er alting INSTANT og det virker bare![/FLAME] (Just couldn't resist :-))
- et seriøst bud kunne være at Sonos ikke cacher coverart og dermed henter den coveret over netværket igen og igen. Du kan sikkert ikke ændre på om coverart caches eller ej, men du kan evt. gøre dine coverart filer mindre. Skræddersy dem til Sonos i størrelsen - så hvis Sonos remote viser dem i eks. 300x300px så skalerer du alle dine coverart billeder til max den størrelse - dermed bliver filerne mindre. Du kan også tune på jpg-kvaliteten som også har betydning for filstørrelsen. Denne proces kan automatiseres med specielle programmer - søg evt. på "batch resize jpg" eller noget i den retning.
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:28
Ufatteligt at det flamewar skal fortsætte i en ny tråd. Thumbs Down
Apple & Sonos entusiast
Til top
bomndk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-Marts-2006
Status: Offline
Point: 421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 15:06
wiggumdk - det bliver først en flamewar når folk ikke læser teksten i den ånd den er skrevet. Det smilende ansigt i parantesen vil af de fleste blive opfattet som et hint om at det der bliver skrevet skal tages fra den humoristiske indfaldevinkel.  Smile

Redigeret af bomndk - 23-Marts-2010 kl. 16:13
Mvh
Bo

Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 16:35
Jo, den fangede jeg godt. Smile

Men synes alligevel at kommentaren er malplaceret i en helt ny tråd. Har intet relevans for trådstarter.
Apple & Sonos entusiast
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

men du kan evt. gøre dine coverart filer mindre. Skræddersy dem til Sonos i størrelsen - så hvis Sonos remote viser dem i eks. 300x300px så skalerer du alle dine coverart billeder til max den størrelse - dermed bliver filerne mindre. Du kan også tune på jpg-kvaliteten som også har betydning for filstørrelsen. Denne proces kan automatiseres med specielle programmer - søg evt. på "batch resize jpg" eller noget i den retning.
Hejsa
 
Jeg ved ikke hvilken størrelse, der er optimal for Sonos controlleren. Men har prøvet mange forskellige størrelser lige fra 60x60 til 300x300 samt at embe dem direkte til filen, i stedet for at have folder.jpg liggende i mappen hvor albummet befinder sig. Men lige lidt hjælper det, de når slet ikke op på samme hastighed som i Rhapsody Cry
 
Er der evt. Nogen der ved, hvad der er den optimale størrelse for Sonos controller CR200 ?
 
Ha en god dag alle sammen Smile
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2010 kl. 09:47
Der er også andre som oplever issues med dette - se evt:
http://forums.sonos.com/archive/index.php?t-88.html
http://blog.fupps.com/2010/01/19/coveralbum-art-for-sonos/
- hvis du allerede har prøvet små størrelser og det også var langsomt, ved jeg dog ikke om der er mulighed for forbedringer. Der må nok nogle Sonos-folk på banen med specifik viden om dette problem.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu