recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS og HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS og HTPC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jtr32 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS og HTPC
    Sendt: 23-Marts-2010 kl. 13:59
Hej Folkens

Jeg er ny bruger her på siden og har søgt efter info ang. selvbyg af NAS og HTPC (både her og andre steder) men vil meget gerne have lidt input.

Jeg har planer om at bygge både en NAS og en HTPC men det er jo lidt en jungle at finde det mest passende hardware.

NAS
Jeg har kig på et Chenbro 4x hotswap kabinet, men der er lidt halvdyrt så har været på udkig efter et billigere alternativ. Noen forslag? Hotswap ser fint ud men er ikke et krav da det er til et hjemmenetværk og jeg sagtens bare kan åbne et kabinet hvis uheldet skulle være ude.
Mht. hardware kigger jeg efter noget der kan give lign. muligheder som F.eks. Qnap 439 (lækker NAS, men meget dyr :-().
Jeg har 2 muligheder.
1) Støjsvagt system til lille kabinet (som qnap) da det så skal stå i stuen der kan håndtere alm brug, ikke noget fancy såsom webserver med mange besøgende eller lign. WAN ville være rart så den ikke skal stå tændt hele tiden og selvfølgelig også med et forholdsvist lavt strømniveau.
2) Jeg har et gammel hightower atx kabinet liggende, en mulighed kunne være at trække netkabel ind i et andet rum hvor den så kan være, og så er støjkravet ikke helt så højt. Måske kan man så finde et billigere alternativ.

HTPC
Den største faktor her er WAF så overvejer et silverstone LC19 kabinet eller et lignende hvor fjernbetjening er bedre integreret.
Mht. hardware skal systemet være meget støjsvagt og kunne klare dvd, flac og billed streaming fra NAS. Derudover skal den bruges som harddiskoptager så har kig på HDHomerun med MediaPortal. Der findes jo en del muligheder men med mine krav har jeg ikke helt overblik over hvad der er nødvendigt. HD/Blueray tilslutning er jo det store emne i tiden men jeg har et CRT fjernsyn så det er ikke så aktuelt i øjeblikket så en billig løsning som så senere kan opgraderes er absolut en mulighed.....udviklingen går jo pænt hurtigt så når jeg har anskaffet det fede HD fjernsyn kan det nok bedere betale sig at opgradere der, eller?

Det blev en lidt lang smøre, men jeg håber der er nogen der har lyst til at komme med lidt input til hvad jeg kunne kigge nærmere på

Mvh

Jesper










Til top
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:10
ved ikke om du har set der er et underforum med HTPC måske der er noget du kan bruge http://forum.recordere.dk/forum_topics.asp?FID=25&title=microsoft-media-center-mce-og-htpc
Til top
jtr32 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Marts-2010
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 14:16
Hej Tobias

Tak for det, det underforum var gået min næse forbi....er jo måske et mere passende sted til mit indlæg.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu