recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af film over WIFI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStreaming af film over WIFI

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af film over WIFI
    Sendt: 26-Marts-2010 kl. 11:43

Hej gruppe.

Kæmper lidt med et problem, som jeg håber I kan komme med noget input på.

Jeg ved godt at streaming af MKV HD film (filer på 4-15GB) over WIFI som udgangspunkt er en tricky sag, men jeg vil da lige høre hvad I mener om mit setup og hvad der (ud over et netværkskabel) kunne løse mit pronblem.

NAS, WD My Book World Edition 1TB, som er fortrådet til TDC Home Box
Jeg har et Windws 7 mediecenter med en D-link 54Mbps IEEE 802.11g USB adapter, DWL-G122.

Der er ingen problemer med signalstyrken idet TDC Box og Mediecenteret står 6 meter fra hinanden, adskilt fra én væg - dette bekræfter Windows 7 signalstyrkeindikatoren også.

Jeg kan se at opkoblingen mellem TDC Home Box og D-link adapteren swinger mellem 54Mbit og ned til nogle og 30Mbit.

Når jeg kopierer filer mellem NAS og mediecenteret opnår jeg dog kun en hastighed på ca. 1,5MB/sek - altså omkring 15MBit - og dette er jo så mit problem, da især de store MKV filer ikke kan streames flydende. Til sammenligning kan jeg downloade fra NAS til min bærbare med 2,5MB/sek (hvilket umiddelbart er nok til at streame uden problemer), hvorfor jeg formoder at flaskehalsen er D-link USB adapteren.

Jeg har også valgt den mest optimale kanal på TDC Home Box i forhold til andre netværk i nabolaget.

Findes der en MEGET bedre USB adapter til mediecenteret, som man bør overveje at investere i, eller har jeg nået grænsen for hvad man kan forvente af hastighed.

Er der andre tiltag man kan prøve (fortrådning af TDC Home Box og Mediecenteret er ikke en løsning jeg overvejer).

På forhånd tak for evt. svar.

Jan

Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 12:36
Du kører altså kablet mellem NAS or TDC Home boksen ?
Kører du WPA/WPA2 ?

Jeg kender ikke TDC Home boksen, men der er et par generelle ting du kan prøve hvis TDC boksen understøtter det.

1. Sæt TDC Home boksen op til at køre rent G (802.11g) og ikke mixed mode a/b/g.
2. Flyt USB-nøglen til en anden lokation i nærheden v.h.a. en 1port usb-hub/usb forlænger.
3. Sænk signalstyrken fra TDC Home boksen - 50% vil sandsynligt være nok.
4. Skift kanal, selv om der måske er andre på kanalen, kan det være routeren prefererer noget andet.
5. Aktiver Turbo/Super G, hvis det er muligt (der kan være binding på kanalerne).
6. Slå QoS til eller fra.
7. Skift mellem 20 og 40Mhz frekvensspring.
8. Slå encryption fra eller skift til WEP/WPA.
9. Køb en eller flere WiFi USB nøgler på eBay - Fra kina/hong kong/Singapore kan de fåes til >80DKK evt. med ekstern antenne, som vil kunne forlænges ud fra PC.
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:19
Ja, jeg kører kablet mellem TDC Home Box og NAS. Mange tak for alle de gode råd og forslag - det skal jeg prøve Smile
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:32
Om de er gode finder du ud af Smile Men de ødelægger ikke noget.
M.h.t. priserne på eBay, så har jeg købt USB nøgler med ralink chipsæt for mellem 42 og 79kr, så prisen har skulle være <80kr og ikke omvendt.
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

Der er ingen problemer med signalstyrken idet TDC Box og Mediecenteret står 6 meter fra hinanden, adskilt fra én væg - dette bekræfter Windows 7 signalstyrkeindikatoren også.

 
Jeg ved det du skrev "ud over" men : så træk da det kabel :-) trådløst er til mobilt udstyr.
 
BS
Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 13:38
Et udemærket, men ikke fantastisk alternativ til kabling er Homeplug AV.
Over mit Homeplug trækker jeg p.t. 32-50Mbit/s (har dog været oppe på 64/Mbit/s) men så er enhederne også koblet på samme sikringsgruppe.
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 433
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 14:11
BS: Jeg er skam fuldstændig enig i, at en kabling er den eneste helt rigtige løsning. Jeg mener dog ikke at WIFI absolut kun er til mobilt udstyr. Jeg kører (bortset fra 30 cm kabel mellem NAS og Router) 100% trådløst mellem al udstyr og oplever aldrig problemer med hverken WIFI printer, diverse PCere, mobil og NAS kommunikation - altså LIGE bortset fra lukusproblemet med streaming af film Smile
 
Tak for alle jeres input - nu har jeg noget at arbejde videre med Smile
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af acidman acidman skrev:

BS: Jeg er skam fuldstændig enig i, at en kabling er den eneste helt rigtige løsning. Jeg mener dog ikke at WIFI absolut kun er til mobilt udstyr. Jeg kører (bortset fra 30 cm kabel mellem NAS og Router) 100% trådløst mellem al udstyr og oplever aldrig problemer med hverken WIFI printer, diverse PCere, mobil og NAS kommunikation - altså LIGE bortset fra lukusproblemet med streaming af film Smile
 

Jo, men der er også kæmpe forskel på at streame en film og side i sofaen og surfe på et par websider. Din websurf kan sagtens vente en brøkdel af et sekund på at en wifi pakke skal retransmitteres, og det samme kan din printer (den udskriver alligevel væsentligt langsommere end den kan fødes med data), men det gælder ikke streaming af film. Der skal være et konstant flow uden afbrydelser, ellers kommer det til at hakke. Streaming af lyd er lidt mere taknemmeligt fordi den krævede båndbredde er lavere, og fordi der typisk er lidt flere sekunders buffering ram i afspilleren.

Hvis det er streaming af HD video kan der være bitrater over 10 Mbps. Til sammenligning holder musik i ukomprimeret FLAC format sig under 1 Mbps.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu