recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Musik streaming via wifi
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMusik streaming via wifi

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Musik streaming via wifi
    Sendt: 26-Marts-2010 kl. 15:12

Hej alle

Jeg håber jeg ikke har oprettet denne tråd forkert. Jeg søger en enhed som har samme funktion som airtunes. Altså at jeg kan streame min musik fra min pc til min receiver trådløst.

Er klar over at der er Squeezebox, Sonos og andre lignende produkter men mine krav er slet ikke så høje. Jeg skal ikke bruge en masse displays eller noget. Jeg bruger min telefon til at styre winamp, hvilket jeg iøvrigt bruger. Synes de er for dyre de løsninger.

Jeg vil også helst undgå nogen former for usb dongle eller andet bare via wifi.

Findes der produkter der kan det, til forholdsvis billige penge? Jeg har ingen krav til "lyden" den skal bare kunne overføres i stereo f.eks. via minijack, eller phono.

Jeg er klar over at AirPort godt kan gøre det jeg ønsker via itunes og faktisk også winamp med det rigtige plugin, men det jeg ønsker er at alt musik/lyd (også fra eksempelvis youtube) kommer gennem og ikke kun fra min winamp.
 
Håber i kan hjælpe

Tobias

Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 19:53
http://www.avxperten.dk/traadloes-overfoersel/traadloes-audiovideo/traadloes-usb-lyd-overfoersel-(90-meter).asp 649,- usb-enheden dukker så op som et nyt lydkort på pc'en som så kan vælges. 
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Zubuu Zubuu skrev:

Jeg er klar over at AirPort godt kan gøre det jeg ønsker via itunes og faktisk også winamp med det rigtige plugin, men det jeg ønsker er at alt musik/lyd (også fra eksempelvis youtube) kommer gennem og ikke kun fra min winamp.


Jeg har faktisk lige postet om noget lignende på et andet site, men why not?

Hvis du mener at se youtube på pc, og lyd over anlæg - det hele forbundet via netværk - så er det i praksis no-go pga synkronisering. Skal du have video/youtube, skal du streame det hele - altså lyd og billede. Airport med Airfoil kan dog klare video, hvis du holder dig til Airfoil's egen afspiller (og de formater denne understøtter). Stadig ingen youtube dog. 

Så jeg mener at dette krav kan du lige så godt opgive hvis det skal være over netværk.   
Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:

http://www.avxperten.dk/traadloes-overfoersel/traadloes-audiovideo/traadloes-usb-lyd-overfoersel-(90-meter).asp 649,- usb-enheden dukker så op som et nyt lydkort på pc'en som så kan vælges. 
Denne enhed opfylder faktisk præcis de ting som jeg gerne vil have pånær én ting, den har en usb dongle (som sender). Det er lidt en skam for ellers er det lige det jeg søger.
 
Ved du Muele, eller er der andre som ved om der findes en enhed som gør det samme som ovenstående men hvor der ikke skal bruges usb dongle men det kører over wifi i stedet?
 
Oprindeligt skrevet af bhaagensen bhaagensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Zubuu Zubuu skrev:

Jeg er klar over at AirPort godt kan gøre det jeg ønsker via itunes og faktisk også winamp med det rigtige plugin, men det jeg ønsker er at alt musik/lyd (også fra eksempelvis youtube) kommer gennem og ikke kun fra min winamp.


Jeg har faktisk lige postet om noget lignende på et andet site, men why not?

Hvis du mener at se youtube på pc, og lyd over anlæg - det hele forbundet via netværk - så er det i praksis no-go pga synkronisering. Skal du have video/youtube, skal du streame det hele - altså lyd og billede. Airport med Airfoil kan dog klare video, hvis du holder dig til Airfoil's egen afspiller (og de formater denne understøtter). Stadig ingen youtube dog. 

Så jeg mener at dette krav kan du lige så godt opgive hvis det skal være over netværk.   
Beklager hvis jeg ikke har søgt nok inden jeg startede denne tråd, men kunne ikke finde nogen med samme "krav" som jeg selv.
 
Det er lige nøjagtig det jeg mener. Synkronisering? Hvad skal det sige? Det jeg helst vil udenom er netop det med jeg skal holde mig til en bestemt afspiller eller andet software men blot at den streamer alt lyd fra min pc. Lidt ligesom ovenstående link. Her dukker den, efter Muele udsagn op som et lydkort. Men findes der en enked som kan dette? Jeg søger i princippet noget som erstatter min minijack kablede løsning fra min phono indgang på mit anlæg.


Redigeret af Zubuu - 29-Marts-2010 kl. 09:50
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Zubuu Zubuu skrev:


Beklager hvis jeg ikke har søgt nok inden jeg startede denne tråd, men kunne ikke finde nogen med samme "krav" som jeg selv.

Det er lige nøjagtig det jeg mener. Synkronisering? Hvad skal det sige? Det jeg helst vil udenom er netop det med jeg skal holde mig til en bestemt afspiller eller andet software men blot at den streamer alt lyd fra min pc. Lidt ligesom ovenstående link. Her dukker den, efter Muele udsagn op som et lydkort. Men findes der en enked som kan dette? Jeg søger i princippet noget som erstatter min minijack kablede løsning fra min phono indgang på mit anlæg.


Det er nok mig som udtrykte mig forkert. Jeg havde for nylig svaret på
noget tilsvarende, men på et ender forum. Så det er ikke noget at sige til at du ikke har fundet; i hvert fald denne post.

Problemet er at at wifi højst sandsynligt vil forsinke lyden med et eller andet mere eller mindre uforudsigeligt tidsinterval. Dette ved computeren ikke noget om, og vil derfor starte afspilling af fx Youtube film som normalt. Altså vil du opleve at lyden er forsinket.

Blutooth dimsen som muele linker til vil måske virke bedre i dette henseende. Dette fordi Bluetooth bruger en "lettere" protokoll til overførsel. Men det er svært at sige generelt.

Der findes nogle løsningsmodeller for nogle af disse problemer. Det er ikke noget jeg har særlig tiltro til - af mange grunde - men hvis det har interesse kan jeg
godt forsøge at give lidt mere Info.

Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af bhaagensen bhaagensen skrev:

Oprindeligt skrevet af Zubuu Zubuu skrev:


Beklager hvis jeg ikke har søgt nok inden jeg startede denne tråd, men kunne ikke finde nogen med samme "krav" som jeg selv.

Det er lige nøjagtig det jeg mener. Synkronisering? Hvad skal det sige? Det jeg helst vil udenom er netop det med jeg skal holde mig til en bestemt afspiller eller andet software men blot at den streamer alt lyd fra min pc. Lidt ligesom ovenstående link. Her dukker den, efter Muele udsagn op som et lydkort. Men findes der en enked som kan dette? Jeg søger i princippet noget som erstatter min minijack kablede løsning fra min phono indgang på mit anlæg.


Det er nok mig som udtrykte mig forkert. Jeg havde for nylig svaret på
noget tilsvarende, men på et ender forum. Så det er ikke noget at sige til at du ikke har fundet; i hvert fald denne post.

Problemet er at at wifi højst sandsynligt vil forsinke lyden med et eller andet mere eller mindre uforudsigeligt tidsinterval. Dette ved computeren ikke noget om, og vil derfor starte afspilling af fx Youtube film som normalt. Altså vil du opleve at lyden er forsinket.

Blutooth dimsen som muele linker til vil måske virke bedre i dette henseende. Dette fordi Bluetooth bruger en "lettere" protokoll til overførsel. Men det er svært at sige generelt.

Der findes nogle løsningsmodeller for nogle af disse problemer. Det er ikke noget jeg har særlig tiltro til - af mange grunde - men hvis det har interesse kan jeg
godt forsøge at give lidt mere Info.

Okay, kan godt se der måske bliver nogle probs mht. synkroniseringen i forhold til lyd og billede.
 
Tror jeg hælder lidt til at finde ud af hvad der så er af muligheder for en wifi løsning hvor jeg ikke skal bruge youtube osv. Men hvad er så det bedste billigste alternativ? Er det airport med det rigtige script til winamp? Eller findes der noget andet?
Til top
bhaagensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 22:12
I forhold til din beskrivelse af dit behov vil jeg mene Airport er et rigtigt godt bud. Kig evt. lidt på Airfoil. Det er et lille program som kan bruges til at sende *alt* lyd fra computeren via/til Airport. Det virker også til web-baserede (flash) afspillere, inklusive Youtube, hvor der dog er 2 sek. forsinkelse.... Men pointen er at al lyd kommer igennem. 

Til Airfoil hører AirfoilVideoPlayer, som kan bruges til at afspille lokalt lagrede film med billede/lyd synk. Det løser stadig ikke Youtube/spil/etc problemet, men virker hvis man har film i understøttede formater. Tror også den tygger DVD hvis det skal være.   
Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af bhaagensen bhaagensen skrev:

I forhold til din beskrivelse af dit behov vil jeg mene Airport er et rigtigt godt bud. Kig evt. lidt på Airfoil. Det er et lille program som kan bruges til at sende *alt* lyd fra computeren via/til Airport. Det virker også til web-baserede (flash) afspillere, inklusive Youtube, hvor der dog er 2 sek. forsinkelse.... Men pointen er at al lyd kommer igennem. 

Til Airfoil hører AirfoilVideoPlayer, som kan bruges til at afspille lokalt lagrede film med billede/lyd synk. Det løser stadig ikke Youtube/spil/etc problemet, men virker hvis man har film i understøttede formater. Tror også den tygger DVD hvis det skal være.   
Hej igen
 
Tusind tak for dine mange (gode) svar! Jeg tror det ender med jeg går efter airport! Og lyder da til at jeg også lige skal have kigge tpå det her Airfoil!
 
Hvis der skulle sidde andre derude og tænkte at de lige har det rette så skriv endelig!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu