recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværks-problemer med Squeezebox + iTunes + NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNetværks-problemer med Squeezebox + iTunes + NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Black Elk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Marts-2010
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Netværks-problemer med Squeezebox + iTunes + NAS
    Sendt: 26-Marts-2010 kl. 19:41
Hej.
Min første post på dette forum, men jeg har egentlig læst her et par gange før og fået mange gode råd den vej igennem. Nu håber jeg, at I vil hjælp med liiiiige mit problem. Big smile

Jeg har følgende set-up:

Synology 210j
Squeezebox Duet
MacBook med iTunes.

Mit iTunes bibliotek har jeg så smidt over på NAS'en
Altså, jeg bruger ikke iTunes-server funktionen på Synology, men har gennem iTunes lokaliseret biblioteket på NAS'en, og dermed er der ingen filer på min MacBook.
So far so good - troede jeg. Ideen skulle være, at min Squeezebox så skulle læse samme mappe som mit iTunes bibliotek. Og det fungerer for så vidt også.

Mine problemer opstår når jeg skal hente ting fra NAS'en (Trådløst).

Problem 1: Video-podcast over trådløst netværk
Jeg kan ikke se video-podcasts på min bærbare computer, der hentes fra NAS'en (Det er vel ikke streaming i ordets egentlige betydning). Det hakker helt sygt.
Burde et normalt trådløst g-netværk ikke kunne klare video-podcasts?

Problem 2: Lag på SqueezeBox
Desuden har jeg en Squeezebox Duet. Server-softwaren kører også på min Synology 210j. Men der er så voldsomt et lag, at det er helt umuligt at anvende.
Hvis den har stået urørt, så skal den først vente i 10-15 sekunder (Hvor den bare skriver "Vent"), hvorefter den så skal til at finde NAS'en igen. Samlet tager det som ofte over 30 sekunder inden den er i gang. Når der så skal findes et nummer, tager det evigheder, og efter jeg klikker på "play" så går der igen 10 sekunder indend en starter, og forbindelsen er generelt tabt undervejs, hvis jeg vil "spole" eller skrue op for lyden.
Jeg havde tidligere musikken liggende på min Mac og SqueezeBox serveren til at køre på samme computer. Det virkede. (På nær, at computeren så skulle stå tændt). Men det har virket.

Jeg tror mit spørgsmål i bund og grund er, om i andre Synology-gutter har den samme slags problemer?

Eller er det et router-problem?
Jeg havde en Netgear-router før, men er nu skiftet til Fullrates trådløse Zyxel, hvilket bestemt ikke har hjulpet på stabiliteten af de trådløse forbindelser.

Kan det være forkert opsætning af routeren? Jeg synes det virker som om enhederne "taber" deres forbindelse til netværket.
Jeg har forsøgt at sætte statiske interne-IP-adresser på det hele, uden held.

På forhånd tak for input.

Hilsen

Peter
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 19:53
Er der andre trådløse netværk i nærheden? Kører de på samme kanal som dit eget. Hent evt. Inssider for at lede efter netværk. En anden mulighed for at udelukke det trådløse (eller indkredse) er at prøve med en kabel midlertidigt for at se om overførselshastigheden stiger (problem forsvinder)
 
BS
Til top
slate Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-August-2007
Sted: Struer, Denmark
Status: Offline
Point: 589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 22:45
Som BS siger hent Inssider og køre den på en bærbar.
Hvilken kanal kører din router på?
Er der andre stærke netværk på samme kanal? I et by miljø vil der atid være andre netværk så vurder styrken.
Hvis der er så overvej at skifte kanal; mener at det er 1, 6 og 11 man skal vælge i mellem
 
Og uanset så prøv med et kabel.
 
Og hvilken version af SqueezeBoxServer kører du?
 
Nu er en 210j ikke den værste NAS mht afvikling af Squeezebox med en 800 MHz CPU. Det er nok mest på memory siden at det halter. Du kunne evt lukke for defunktioner som du ikke bruger for at frigive flere resourcer.
I øvrigt er der godt nyt med den kommende SBS 7.5 embedded. Den er lige på trapperne men det plejer desværre at vare et stykke tid før Synology får lavet en pakke.
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500

Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo

DVD:124, RØD:141, BLÅ:107
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu