recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS biblioteker opbygning til SONOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNAS biblioteker opbygning til SONOS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kipketer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juni-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: NAS biblioteker opbygning til SONOS
    Sendt: 28-Marts-2010 kl. 20:27
Hej
Har fået SONOS og det virker bare - selv konen kan betjene detTongue
Jeg har lagt alt mit musik på NAS'en og mangler nu hendes musik samling. Det er jo to vidtforskellige samlinger. Mit er techno/rock/pop og lidt jazz. Hendes er 100 % klasssisk. Derfor skal der også rippes lidt anderledes. Bruger Mediamonkey. Har rippet et par stykker og kan se allerede blive der noget arbejde da ikke alle informationer lige er til at finde, så de bliver navngivet rigtig.
Jeg ville gerne ligge det for sig - så det bliver lettere at finde på fjernbetjeningen. Det skal altså ikke blandes ind i alt mit musik.
Kan man derfor have forskellige "Music Library" i SONOS ?
 
Eller er der andre der har tip - til hvordan man ligesom organisere musikken ?
 
Jeg har en Linksys Media Hub NMH410. Jeg har lagt musikken i "music library" der. Jeg er ikke særlig IT kyndig - så jeg forstår ikke meget i meget inden i konfigurations menuen for NAS en.
 
Nogen tip ?
Kipketer
 
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 22:40
Man kan ikke have brugerprofiler på Sonos med adgang til forskellige musik biblioteker. Så det bedste vil nok være at lave en mappe til din musik og en mappe til hendes.

Så kan hun finde sin egen musik via Search->Folders>Indsæt kones navn her
Apple & Sonos entusiast
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 00:26
Der findes nogle helt suveræne plugins til lige præcis dén problemstilling til Squeezebox - måske der findes noget tilsvarende til Sonos!
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 08:44
Er der ike noget med at man relativt nemt kan skifte mellem forskellige musikkilder på Sonos? Så kunne man måske løse det bare ved at have musikken liggende to separate steder?
Til top
kipketer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Juni-2008
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 10:17
Hej
Hvis jeg sætter en PC på Netværket scanner SONOS automatisk og laver en "menu" på SONOS'ens fjernbetjening under Music Menu hvor der står "windows Media - PCnavn".
I denne menu ligger alt musik der hører dertil og ikke blandet sammen med andet. Rigtigt smart.
 
Det er lignende - jeg vil se når jeg har alt musikken liggene på NAS'en. Er det noget med opdeling af hardisk/folder på NAS'en.
Jeg er ikke så meget inde i det med filesharing, partionering m.m. - så hvad skal jeg lige gøre ?
Måske skal jeg forsøge at spørge sonos support - hvis jeg kan få det skrevet på engelsk.
Thomas
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 11:06
Hvis det er tilfældet, kan du måske lave to forskellige shares på NAS'en - de burde vel optræde to forskellige steder i Sonos?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu