recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Test af stereoforstærkere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTest af stereoforstærkere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hattinglarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Test af stereoforstærkere
    Sendt: 30-Marts-2010 kl. 10:18

Faldt lige over denne her test

http://fpn.dk/digitalt/lyd/article1988586.ece

Er der nogen som i givet fald har en idé om der bare er et gram af sandhed bag det der står i den?
 
Jeg er på udkig efter en god stereo forstærker til brug for afspilning af musik i en 40 kvm stue. Planen er at sætte et par B&W enten 684 eller 683 højtalere til. Desuden er jeg ved at kigge mig om efter Sonos. Jeg synes dog lyden på Sonos alene er lidt tynd i det og derfor ville jeg sætte noget lidt bedre teknik sammen.
 
Jeg havde kigget på NAD C355BEE eller NAD C275BEE , men jeg synes måske de var lidt dyre når nu jeg skulle have alt det andet også.
 
Sonos er et must så det købes under alle omstændigheder. En lille nice to have er selvfølgelig hvis forstærkeren har digital indgang (optisk) så kan jeg slutte min Blueray til anlægget også, men det er absolut kun hvis det kan lade sig gøre. Jeg har gjort op med mig selv at jeg ikke umiddelbart ønsker en surroundforstærker da den for 95% skal anvendes til musik og radio.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 14:36
Den er ekstremt snæversynet, set med danske øjne (det er en oversættelse af en norsk test) så Mangler der eks. Harman Kardon, Atoll, Moon, Lavadin, Densen og en del andre mærker. Det giver en enorm skævvridning at der reelt kun er repræsenteret to danske forhandlere med de produkter man har valgt i testen.
 
Jeg kan desværre kun generelt konstatere at jeg sjældent er enig med Lyd & Bilde, de er meget generøse med brugen af positive superlativer og overdrevet rosende ord. Der mangler i mine øjne en generel kritisk tilgang, især ved produkter der er lidt dyre.
 
Der er kun et for, og det er at støve alle lokale forhandlere op, lån alt det med hjem du kan tænke dig, og så teste det selv hjemme i stuen.


Redigeret af kim olsen - 30-Marts-2010 kl. 15:59
Crown - there is no substitute.
Til top
hattinglarsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

 
Der er kun et for, og det er at støve alle lokale forhandlere op, lån alt det med hjem du kan tænke dig, og så teste det selv hjemme i stuen.
 
Pis pis.. :D
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu