recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mediaserver - og hvad mere? (til film)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMediaserver - og hvad mere? (til film)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JJE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Mediaserver - og hvad mere? (til film)
    Sendt: 30-Marts-2010 kl. 11:35
Hejsa
 
Har en mediaserver der står og sørger for musik. Heldige mig Cool
 
Vil dog gerne have den til også at kunne "sørge for" film. Så kan de ryge i nogle kasser og i kælderen, i stedet for at fylde opBig smile
 
Altså: DVD (Eller BlueRay) film ned på server. Hent film fra server og send "ind i TV".
 
Gætter på, den skal deles i nedenstående trin:
  1. Gem film på disk. Det må være "noget med noget" DVD-Rip?
  2. Gem film på server fra WorkStation. Hent film fra server til Client.
  3. Send fra klient til TV via et playerprogram.

Nogen, der kender gode guides til, hvordan søren man gør dette?

Pkt 3 gætter jeg på, kan klares med noget så banalt som Windows Media Player (i runde 1), forudsat filmen er gemt i noget, der kan afspilles af Media Player LOL
 
Pkt 2 påstår jeg er samme teknik, som med musik. Det er (vel) ikke meget andet end netværksopsætning?
 
Pkt 1 er jeg gået totalt kold i. Tror nok, man først ripper filmen til eet format, og så konvertere man det til noget andet - fx. MPEG4 - som man så afspiller. Altså 3 programmer ialt plus noget hardware?
 
Krav:
  1. Hardware: Server kører Windows Home Server. PC til at "rippe film" er Vista home premium. Client til afspilning, Intel Core2 (2gHz) kan være XP-Prof, Vista HomeP eller Ultimate, eller Win7. Om fornødent kan Ubuntu tages i anvendelse.
  2. Software: Gratis er billigst, men er bestemt åben for at intet er gratis.
  3. Afspilningskvalitet skal være uanfægtelig. De krav det stiller til løsning, er acceptable.
  4. Betjening: Afspilning på clienten skal være så ligetil, så selv min kæreste gider bruge det, og derfor synes det er en god ide Tongue

 

Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 11:44
punkt 1.
 
Jeg ripper bare mine dvd'er direkte i en folder med filmnavn, derfra kan de afspilles direkte i Medie Center. Ingen grund til at konvertere, bortset fra plads hensyn.
 
Dennis
Til top
JJE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 11:47
Hejsa Dennis,
 
Ripper med hvilket program?
 
Er det korrekt, at afspilningen klarer du via Windows Media Center?
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 15:09
jeg ripper med anydvdhd som kan klare både dvd & blu ray.
 
Og afspilning klarer jeg med en popcornhour www.popcornhour.com c-200 (har 2 + sønnikke har en a-200) de kan afspille alt medieindhold fra serveren musik fotos samt film (stortset alle formater samt dvd + blu ray i deres respektive foldere i original kvalitet!)
 
du kan på dit mediecenter afspille med feks powerdvd (både blu ray og dvd) der er også flere freeware løsninger
 


Redigeret af rhsin - 30-Marts-2010 kl. 15:11
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu