recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SKAL MAN VENTE......!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSKAL MAN VENTE......!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sidelmann Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: SKAL MAN VENTE......!!
    Sendt: 24-November-2005 kl. 23:19

Hej

Jeg står foran at skulle købe nyt tv, og havde tænkt mig et lcd, men er nu kommet i tvivl pga af dette:

http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=408058

Jeg har kigget på

Philips 32PF9830/10

Panasonic TX-32LX500

Samsung LE-32M61


Skal man vente til de næste generationer kommer eller... Er pludselig kommet meget i tvivl.



Redigeret af Sidelmann
Til top
Apu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Juli-2005
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2005 kl. 23:20
Der kommer altid en generation til.
6 måneder efter du har købt dit TV, er der et nyere og smartere.
Jeg tror der vil være rigtig stor udvikling indenfor fladskærme mange år endnu. Hvis du vil vente på at udviklingen inden for fladskærme flader ud(hehe), kommer du nok til at vente længe inden du kan købe en.





Redigeret af Apu
Til top
tengstedt Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Sidelmann Sidelmann skrev:

Hej

Jeg står foran at skulle købe nyt tv, og havde tænkt mig et lcd, men er nu kommet i tvivl [snip}

Det er ligesom at skulle købe computer - der kommer altid noget der er bedre og smartere lige om lidt. Jeg har bestemt ikke fortrudt mit køb af Sony-skærm.

Oprindeligt skrevet af Sidelmann Sidelmann skrev:

Jeg har kigget på

Philips 32PF9830/10

Panasonic TX-32LX500

Samsung LE-32M61

Vil også lige anbefale Sony KLV-V32A10



Redigeret af tengstedt
/lbt
Glad Pioneer DVR-520H ejer :)
Nu også glad Sony KLV V32A10 ejer
Mac Mini med Plex - DET spiller!
Endnu et SONY tv anskaffet
Nu også AC RYAN DVR 1TB
Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 12:21

Nu er forskellen jo, at billedekvaliteten på fladskærme ikke er på niveau med CRT endnu - stadig langt fra. En ny CRT skærm er eks. ikke en to år gammel CRT skærm klart overlegen i billedekvalitet. Sidstnævnte skyldes selvfølgelig, at CRT skærme har været på markedet i meget lang tid, hvilket alle ved, ikke er tilfældet på lcd og plasma.

Jeg var selv nede i et Sony Center i går for endnu en gang at kigge på bl.a. KLV-V40A10. Jeg er stadig ikke super imponeret af billedekvaliteten via tuneren. En af grundende til den forringede billedekvalitet kan skyldes brugen af en fordeler boks til at lede tv signalet til flere tv. HD signalet ser dog fornuftigt ud, selvom det også ser ud til at lide lidt under brugen af en fordeler boks.

Jeg fik også en præsentation af HD med en Blueray afspiller. Det ser satme godt ud. Det blev godt nok vist på en af Sonys gamle modeller (50" MRX med en elendig tuner), men HD blev stadig vist flot. I dette tilfælde bliver signalet også leveret direkte til tv'et fra kilden.

Til top
Tsunde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 597
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 16:49
Jeg har det lige omvendt, jeg så det Sony tv med tv signal i El-giganten i Køge og det stod rigtig godt. Især hvis man sammenlignede det med de andre i forretningen.
Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 20:08

Jeg mistænker også den fordeler boks for en del af den forringede billedekvalitet. Det skal selvfølgelig også nævnes at tv'et var sat op med en opsætning, jeg ikke var inde og kigge på ret meget. Da jeg sænkede støjreduktionen, blev signalet også mindre kornet at se på, men det kan så have den negative effekt, at der pludselig opstår ghosttrails (ikke noget, jeg så i går).

Inden jeg køber mit lcd tv, skal jeg selvfølgelig også have testet det i hoved og røv - det vil sige uden fordeler boks og med mine egne dvd film og måske på min egen afspiller. Jeg var også velkommen til at tage min X360 med, når jeg modtager den (forhåbentligt på fredag), for at få testet hvordan det ser ud.



Redigeret af Enfen
Til top
tvnørden Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2005 kl. 15:55
Jeg mener at max 8ms er et must, og helst 6ms idag. Det begrænser udvalget

Inden du køber så bed ekspedienten at sætte en DVD til TVét med en DVD du kender, gerne med masser af bevægelse. Sammenlign med et 100Hz CRT TV. Hvis du ikke kan se forskel - så er det tid til at købe.

Jeg var selv meget tæt på at købe Panasonic TX-32LX500  ( 14ms ) , men da jeg så det med en Star Wars DVD i en butik ombestemte jeg mig straks, aldrig ville jeg eje dette TV, det var hakken og flimmer - men prøvebilledet var perfekt 

( Du glemmer helt Sony KLV V32A10 som nu fås ned til 15.000 kr.  ! )


Redigeret af tvnørden
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu