recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RF til AV/SCART
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRF til AV/SCART

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tomaszo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Februar-2005
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Emne: RF til AV/SCART
    Sendt: 30-November-2005 kl. 00:16

Jeg skal lige have lidt hjælp, spørg hvis der er noget i ikke forstår eller vil vide.

Jeg har et RF Kabel, der er det samme stik i begge ender. Jeg skal bruge et eller andet, der kan lave RF stikket i den ene ende om til AV/SCART. Nogen der kan sige mig om det overhovedet er muligt, og hvor kan jeg få fat i det.

Tomaszo

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 00:29

RF er antennesignal til f.eks. radio eller tv.

A/V er lyd og billede.

Helt forskellige signaler og frekvenser.

Det lyder som om du vil ombygge et alm. antennekabel til at være en modtager/tuner eller "demodulator". Det kan man ikke.

Men det er nok en god ide at skrive, hvad du vil forbinde med hvad.



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
tomaszo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Februar-2005
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 00:41

Ok, jeg har en gammel sega, der er kun RF stik, og fra segaen, går et RF kabel til en RF switch box, og den sætter man så ind i tv'et, og så kan man spille. (håber i forstod) Problemet er bare, at jeg ikke tror det virker på nyere tv, jeg har nemlig prøvet noget lign, men en ps1, og der virkede det heller ikke.

Håber i kan hjælpe

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2005 kl. 00:55

Okay.

Din Sega sender antennesignal ud, lissom en gammel video. Så skal du finde en ledig kanal på dit TV og stille ind på Sega'ens egen kanal, sikkert mellem kanal 33 og 41. Måske står det på Sega'en eller i dens vejledning eller måske kan det indstilles på en trimmer eller i en menu. Jeg kender ikke maskinen i detaljer.

Og din switchbox gør så sikkert, at du kan skifte mellem antennesignal og Sega-signal til dit TV. Så der skal stilles ind på den rigtige kanal, ikke loddes kabler.

PS1 har så vidt jeg ved A/V tilslutninger og ikke RF/antenne-udtag, så til den kan du købe kabel eller adapter, så SCART kan bruges.

Der er nok noget på denne side http://av-connection.com/?GroupID=73&ClassID=45 eller denne http://av-connection.com/?GroupID=24&ClassID=241 der kan bruges.

Det smarteste er nok, at PS er med i denne her kabel guide http://av-connection.com/Functions/ConnectionWizard.asp

Pøj med det hele og husk at lave nogle high scores!



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
tomaszo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Februar-2005
Status: Offline
Point: 228
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2005 kl. 01:22
takker....
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2005 kl. 01:26
velbekommer!
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu