recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PX70 summer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPX70 summer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tue hazuki Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-April-2007
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: PX70 summer
    Sendt: 13-April-2010 kl. 16:24
Hej alle!

Jeg har et problem med mit PX70 som for nyligt er begyndt at summe. Det er 2½ år gammelt. Summeriet kommer fra øverste venstre hjørne (omkring transformatoren tror jeg?). Det er ikke højtaler-brummen, men en højfrekvent "elektronisk" summen. Jeg har prøvet at rokke lidt ved skærmen for at se om det kunne være resonans - men det har ikke hjulpet.
Summeriet er ikke konstant, og nogle dage er det faktisk ikke eksisterende. Jeg kan heller ikke se noget mønster i summeriet mht. lyse/mørke billeder på skærmen, og summeriet bliver ved selvom skærmen slukkes på forsiden. Kun hvis der slukkes på kontakten, forsvinder summeriet.

Har I været ude for dette? Hvad kan det skyldes? Og er der noget at gøre?

Kan det betale sig at få det repareret? Ham service-fyren jeg snakkede med fra det nærmeste panasonic center sagde klart nej. 

På forhånd tak (:
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 16:40
Det er et kendt fænomen kaldet "plasma brummen", og stammer så vidt jeg ved fra en kondensator der afgiver denne brummen ved forskellige lejligheder.  Det er meget forskelligt hvor meget de forskellige paneler brummer, og min brúmmer mere ved nogle kanaler end ved andre. der kan også være forskel på lyse og mørke scener, men en egentliog kur kender jeg ikke.
Dog har jeg ladet mig fortælle at der skulle sidde et lag lak eller voks på denne kondensator, og at et tykkere lag skulle kunne afhjælpe brummen.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu