recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vægbeklædning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVægbeklædning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Emne: Vægbeklædning
    Sendt: 14-April-2010 kl. 13:23
Hej alle
 
Jeg står for at skal flytte i ny lejlighed. Derfor vil jeg gerne have opdateret mit stuealter så det kommer til at se rigtig fedt ud.
 
Jeg regner med at købe en ny tv-bænk i hvid højglans men da jeg også har hvide vægge vil jeg gerne det står lidt mere "ud". Derfor tænker jeg på at få noget vægbeklædning bag min tv-bænk og tv.
 
Men har søgt og søgt og kan ikke lige finde en passende løsning synes jeg ikke. Jeg har overvejet at sætte nogle skiferplader op på væggen bag tv'et men ved ikke hvad de vejer og om det overhoved kan lade sig gøre.
 
Er der nogen som har andre gode ideer? Det skal helst ikke være noget højglans da jeg har bias lighting bag mit tv og jeg derfor er bange for der kommer genskin. Derfor tænker jeg på en mere mat baggrund. Der er selvfølgelig muligheden for at sætte tapet op, men vil hellere finde noget mere "outstanding"...
 
Nogen som har nogle ideer? Jeg har fundet disse billeder som inspiration:


Redigeret af Zubuu - 14-April-2010 kl. 13:44
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2010 kl. 16:34
Har du set Go'morgen Danmark på TV2? Her har de en hel væg tapetseret med "Grand Canyon"LOL
 
Nej spøg til side. Væggen er beklædt med store sten på tapet går jeg ud fra. Og det er rigtig store sten. Det ser skide flot og særpræget ud faktisk Big smile
Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2010 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har du set Go'morgen Danmark på TV2? Her har de en hel væg tapetseret med "Grand Canyon"LOL
 
Nej spøg til side. Væggen er beklædt med store sten på tapet går jeg ud fra. Og det er rigtig store sten. Det ser skide flot og særpræget ud faktisk Big smile
Tak for dit svar...
 
Som sagt vil jeg gerne undgå tapet, men det er selvfølgelig en mulighed... Vil dog helst have en plade af en slags op, hvis det kan lade sig gøre. Nogen derude som har nogle ideer?
 
Desuden kan jeg ikke finde ud af at tapesere... ;)
Til top
sp00bking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 14:29
Hvorfor får du ikke udskåret x antal MDF plader i den tykkelse du skal bruge. Så ned til en autolakerer og få dem sprøjtelakeret i den farve og glans du ønsker.. TADAAA.. 
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 14:39
det er da ikke smart mht lyden at have store helt blanke overflader !!
det giver lyd reflektioner, eller skal det lyde som ude på toilettet ?
Til top
sp00bking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 14:52
Gør det!?, Ikea de bruger det i flere af deres løsninger og har også selv monteret mit TV på sådan en MDF plade der går fra gulv til loft uden "problemer". Men måske jeg ikke ved bedre.. Wacko

Redigeret af sp00bking - 12-Maj-2010 kl. 14:53
Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 14:54
Oprindeligt skrevet af sp00bking sp00bking skrev:

Hvorfor får du ikke udskåret x antal MDF plader i den tykkelse du skal bruge. Så ned til en autolakerer og få dem sprøjtelakeret i den farve og glans du ønsker.. TADAAA.. 
 
Ja, det var selvfølgelig en mulighed... Jeg går selv og leger lidt med tanken omkring at sætte laminatgulv fast på væggen. Disse kan fås i alle former for mønstre og med sten/skifer "look"... Men tak for ideen, kan være det ender med at blive det hvis ikke min laminatgulvsløsning virker...
 
Oprindeligt skrevet af TommyBoy TommyBoy skrev:

det er da ikke smart mht lyden at have store helt blanke overflader !!
det giver lyd reflektioner, eller skal det lyde som ude på toilettet ?
 
Nu er det jo ikke hele lokalet jeg har tænkt mig at sætte dette op på, men blot en "stribe" bag tv'et for at der kommer noget kontrast... Hvorvidt det påvirker lyden skal jeg ikke gøre mig alt for klog på for har jeg ikke forstand på men forestiller mig ikke det er voldsomt slemt i forhold til væggens materialer... Og nej er selvfølgelig ikke med henblik på at det skal lyde sådan...
 
Kan heller ikke se hvordan det skulle blive det helt store problem når en prof virksomhed inden for lyd som ARTcoustic sælger noget nogenlunde tilsvarende... Correct me if I'm wrong...
Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af sp00bking sp00bking skrev:

Gør det!?, Ikea de bruger det i flere af deres løsninger og har også selv monteret mit TV på sådan en MDF plade der går fra gulv til loft uden "problemer". Men måske jeg ikke ved bedre.. Wacko
 
Tror jeg bestemt ikke, men som jeg lige har skrevet så tror jeg ikke det er et problem...
 
Vil da selvfølgelig være ked af hvis det har indflydelse på lyden men kan ikke helt se hvordan. Hvis du har et korrekt opsat højtalersystem som er "kalibreret" efter omgivelserne så burde det ikke være et problem samtidig er der jo i de fleste stue miljøer møbler som absoberer noget af rumklangen, men som tidligere skrevet ved jeg ikke nok om det til at komme med den helt store forkromede forklaring...
Til top
sp00bking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 15:00
Oprindeligt skrevet af Zubuu Zubuu skrev:

Ja, det var selvfølgelig en mulighed... Jeg går selv og leger lidt med tanken omkring at sætte laminatgulv fast på væggen. Disse kan fås i alle former for mønstre og med sten/skifer "look"... Men tak for ideen, kan være det ender med at blive det hvis ikke min laminatgulvsløsning virker...


Ej det var da en fed ide. Syntes det lyder som en spændende ide. Den vil jeg da låne og have i baghovedet. Tongue
Tror helt sikkert på det kunne blive skide flot. Det er nemlig ikke let at få sådan en MDF plade glat og pæn selvom man bruger en autolakerer. Så ville det måske være pænere med laminat/vinyl med mønster. MMM
Til top
Zubuu Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 69
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af sp00bking sp00bking skrev:

Oprindeligt skrevet af Zubuu Zubuu skrev:

Ja, det var selvfølgelig en mulighed... Jeg går selv og leger lidt med tanken omkring at sætte laminatgulv fast på væggen. Disse kan fås i alle former for mønstre og med sten/skifer "look"... Men tak for ideen, kan være det ender med at blive det hvis ikke min laminatgulvsløsning virker...


Ej det var da en fed ide. Syntes det lyder som en spændende ide. Den vil jeg da låne og have i baghovedet. Tongue
Tror helt sikkert på det kunne blive skide flot. Det er nemlig ikke let at få sådan en MDF plade glat og pæn selvom man bruger en autolakerer. Så ville det måske være pænere med laminat/vinyl med mønster. MMM
 
Præcis, det er i hvert fald min tanke... Om man kommer til at kunne se samlingerne og om det er for blankt så det giver genskin fra mit bias er jeg lidt nervøs for men der er jo ikke andet for end at prøve at sætte det op... Var i bauhaus forleden og de har en masse forskelligt som endda er forholdsvis billigt...
 
Tag det med og brug det hvis du kan... Har selv brugt mange timer på at finde en løsning som jeg ville blive glad for... Nu håber jeg jeg har fundet den
Til top
sp00bking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2010 kl. 15:39
Jamen så må jeg vist hellere komme i byggehuset og glo lidt.. wee..
Held og lykke med dit projekt!!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu