recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbere lyden med lidt bedre højtalerkabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForbere lyden med lidt bedre højtalerkabel

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 00:12
Højttalerkabler gør hverken til eller fra i den prisklasse anlæg...altså medmindre du slet ikke tilslutter nogen kabler!
 
Køb det billigste højtalerkabel, som har et acceptabelt udseende for dig, og brug i stedet pengene på en film og noget øl/vin til at nyde med dit nye anlæg.
 
For HDMI kabel på 10 meter, kan kvaliteten efter sigende gøre en forskel om der kommer udfald ved 1080p, men jeg ville nøjes med kablet til 250 Kr og afprøve det først. Hvis det virker uden at der kommer (delvist) billed- eller lyd-udfald, så får du ikke noget ud af at købe et dyrere kabel.


Redigeret af DrageMester - 26-April-2010 kl. 00:13
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 905
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 08:40
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Har selvfølgelig en masse forskellige dele Vt-feet, audioquest magneter, dem til at sætte på kablerne, valhalla strømskinne med netsøjfilter (virker enormt godt) som jeg ved virker, altså jeg ved at mange forskellige små ting kan gi bedre lyd, så det skal da bruges det jeg har, men også at i billigt udstryr er det en fordel at skifte kablet ud med noget andet, det er det sted der ofte spares på (kablerne). 
 
Hold da op mand, istedet for at have brugt alle de penge på ekstraudstyr skulle du ha købt dig et bedre anlæg.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 00:23
Det var noget jeg har købt for mange år noget af det er måske 15 år ganmmelt
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 00:39
Jeg kan kun give de andre debatører ret i at du skal i HARALD NYBORG, hvor du får rigeligt godt kabel til dit anlæg, og mht. andre kabler (end højttalerkabler) har mange test påvist ingen eller i bedste fald kun målbar forbedring.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
MisHa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 12:00
Jeg har en onkyo 607 med harman kardon 11 hts som startsæt... har brugt lampeledning før hen til mine satelithøjtalere men besluttede at købe lidt bedre kabel denne gang, grundet flytning, for jeg syntes lyden var lidt flad i det..... købte så nedenstående kabel til alle sateliterne og sikken en forskel ... nu er lyden "levende" og ikke en flad fornemmelse

http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/supra_hoejttalerkabel/supra_mini_16_hoejttalerkabel_pris_pr_meter_2329_da.html


Den dag idag har jeg ikke fortrudt 1 sekund at jeg købte ovenstående :-)
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af MisHa MisHa skrev:

Jeg har en onkyo 607 med harman kardon 11 hts som startsæt... har brugt lampeledning før hen til mine satelithøjtalere men besluttede at købe lidt bedre kabel denne gang, grundet flytning, for jeg syntes lyden var lidt flad i det..... købte så nedenstående kabel til alle sateliterne og sikken en forskel ... nu er lyden "levende" og ikke en flad fornemmelse

http://www.av-cables.dk/lydkabler/hoejttalerkabel/supra_hoejttalerkabel/supra_mini_16_hoejttalerkabel_pris_pr_meter_2329_da.html


Den dag idag har jeg ikke fortrudt 1 sekund at jeg købte ovenstående :-)


Lavede det lige om til et klikbart link Wink.

Se det er jo lækkert du har fået en bedre lyd.

Jeg kunne godt tænke mig at få uddybet følgende:

Kørte du med de gamle kabler efter flytningen eller har du kun prøvet med det nye kabel ?

Har du lavet andre ændringer ?

Mange gange så piller man jo lige lidt samtidig Wink.

Ofte så VIL man høre forskel, ganske enkelt for at forsvarer indkøbet overfor sig selv.

Jeg har f.eks. ALDRIG købt noget som IKKE fordoblede lydkvaliteten, det ønsker jeg ihvertfald at tro LOL.

Oveni så lytter man på en anden måde, netop fordi man vil have en forbedring, så prøv at skifte frem og tilbage nogen gange. Lad det køre med den ene type kabel i en periode og så den anden. Lige pludselig kan man nok ikke huske hvad det er for noget kabel som er på Shocked

Men kan man få en hørbar forbedring til kr. 18,- pr. meter, ja så er det en fin investering Clap.







Til top
MisHa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 12:24
kender godt til at man nogen gange godt vil forsvarer de penge det koster ved køb men ikke her ....Og man kan klappe meget i sine hænder men

jeg skiftede kablerne kort tid efter jeg var flyttet og der menes at jeg i starten blot satte de gamle lampeledninger i reciveren og lavede en autoindstilling af lyden....ca 2 uger efter skiftede jeg dem ud med supra-ledningerne....

ved godt rum har meget at sige for lyd men når lyden er flad, de høje toner bliver ikke bliver gengivet som høje toner,  som om der var et filter på, kontra nu hvor man ligefrem sidder og får koldsved og har klamme hænder ja så er der forbedring.... har ikke pillet i reciveren .... har dog kørt en autoindstilling af lyd også med de nye kabler...






Redigeret af MisHa - 29-April-2010 kl. 12:26
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 12:54
Det lyder ret utroligt hvis 2x1,6 mm kabel skulle kunne gøre en forskel. Det plejer at være et betydeligt større kvadrat der skal til. Forklaringen KAN måske ligge i at alm elledning ikke er så rent i kobberet som disse Supra
Til top
MisHa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 14:14
har kigget på de gamle lampeledninger fra HB..... de er MEGET tynde i forhold til andre lampeledningerne jeg har..... mener det kostede 130.- kr for 100 meter


Redigeret af MisHa - 29-April-2010 kl. 14:14
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu