recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Calman, colormunki Pioneer First Try :)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCalman, colormunki Pioneer First Try :)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Emne: Calman, colormunki Pioneer First Try :)
    Sendt: 29-April-2010 kl. 12:15
Hej vedhæftet er mine resultater med mit nye colormunki Design og mit Pioneer Lx5090.
Har prøvet at ramme en Gamma på 2,35 hvilket er lykkes godt, men er i tvivl om, om jeg skal gå efter den på 2,22 hvilket vil givet et lysere billede.
jeg har endnu ikke rodet med Pioneers CMS men efter hvad jeg har læst kan det være lidt farligt.
Hvad siger folket?
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 12:40
Du kan starte med at læse denne tråd. Så bliver du garanteret endnu mere forvirret... :-)

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1008297

Jeg var selv sikker på at 2.22 var målet for HD. Det er jeg ikke mere. Det lader til at der ikke er helt så godt styr på standarderne som man skulle tro.
Håber at nogle lidt mere erfarne kræfter har lidt at byde på i denne sammenhæng. Forhåbentlig er det en storm i et glas vand.

Diskussionen minder lidt om den man somme tider ser i forbindelse med HIFI hvor det jævnlig fremføres at en helt flad frekvensrespons er den bedste, da man jo så kan høre det samme som ham der mixede lyden. Uagtet at musikken ofte er mixet for lyde bedst muligt på et hjemmeanlæg. AKA. en clockradio... Confused

Hvad måtte du i øvrigt slippe for calman?

tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 29-April-2010 kl. 12:48
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 13:03
Calman kostede 1022.-
Har nemmerlig læst den tråd flere gange. derfor jeg var lidt i tvivl mener ebu siger 2.35 +-1.5
 
 

Display gamma

The electro-optical transfer function should be a power law (commonly referred to as "Gamma").

The default value of display gamma that is required to match the television programme producer’s

intent is 2.35 in a “dim-surround” environment [6], as per the measurements reported in section

4.2 in [5]. See also Annex A for further information

Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 14:01
Ups 2.35 -+0.15 ikke 1,15 :)
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 15:57
Ja nu bliver det så et spørgsmål om hvilken religion man bekender sig til.
Hvis EBUs guidelines skal stå til troende er der ikke nogen tvivl om at man skal bruge gamma=2,35 i svagt belyst rum.

tvkartoffel
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu