recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blu-ray filmanmeldelser - nu også med 3D film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blu-ray filmanmeldelser - nu også med 3D film

 Besvar Besvar Side  <1 979899
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 16:57
Hacksaw Ridge




Både meget smuk - men også med utrolige voldsomme krigs scener. Faktisk for meget til mig.

Billedet er helt i top, det samme er lyden selv på en Yamaha YSP.

Velspillet og godt instrueret - her af Mel GibsonSmileSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2017 kl. 20:52


BBC Planet Earth 2 UHD/HDR

Jeg har jo allerede set den almindelige BD udgave af natur filmen fra BBC - en pragtfuld kvalitetsoplevelse. Nok den bedste BD film jeg havde i min BD samling, når det drejer sig om billede kvalitet.

Nu har jeg så købt UHD/HDR udgaven. Jeg var lidt spændt på om mit problem med lysudfaldet fra HDR var gennemgående på min film. Heldigvis ikke.

Covert indeholder i alt 4 discs, nemlig 2 i UHD/HDR, og 2 som almindelige BD skiver.

Billedoplevelsen er helt fantastisk vidunderlig. Forskellen til BD udgaven er deltaljer, lys og farver. Den UHD BD skiller jeg mig ikke lige af med.

Lyden er så god, at har man et alternativt Lydsystem udover TV ets indbyggede højtaler, så bør det alternative benyttes.

Om man så foretrækker en BD eller en UHD BD er op til den enkelte, for begge udgaver er oplevelsen så fantastisk.

Kan stærkt - meget stærkt anbefales, hvis man bare er lidt seriøs omkring en skøn billedoplevelse, og man lærer også noget om naturen som jeg i det mindste ikke vidste i forvejenTongue


Redigeret af Hother - 22-Marts-2017 kl. 00:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2017 kl. 22:36
Noah, Blu-Ray 2D.

Kort og godt: film, meh. Billede, flot. Lyd, helt iorden LFE-test Smile
Vinder formodentlig en del i 3D.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 19:36
A Quiet Place, Blu-Ray i Atmos (nedmixet til 7.1)

Er generelt ikke til gyserfilm, men er du da åndssvag en fed film! Absolut en af mine største filmoplevelser i mange år! Desuden en af de korteste - varer under 90 minutter, bl.a. fordi man har droppet hele forhistorien, og filmen slutter før et tæerkrummende klimaks. Så forbandet genialt! 10 millioner thumbs up!

Vil dog sige, at man kan springe den over, hvis man blot har mulighed for at se den på TV i stereo eller på et plastik-5.1 sæt fra Aiwa. Dette er en af de film man skal se på et velvoksent surroundanlæg, og det bliver en af de første film vi genser, når vi engang får Atmos.

Desværre skal koen jo lige malkes tør, så der skulle komme en 2'er i 2020. Jeg er så træt af at filmperler aldrig får lov at stå alene mere.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2018 kl. 22:12
The 15:17 to Paris, Blu-Ray i Atmos (nedmixet til 7.1)

Nok den mest ligegyldige film jeg længe har set. Fint af Clint'en at ville fortælle historien om nogle af hverdagens største helte, men i skarp kontrast til "Sully", som også formår at få en halvanden time lang historie ud af en begivenhed, som i praksis varede et par minutter, så falder "15:17" totalt til jorden og føles nærmere tre timer lang. Og man kan mene hvad man vil om beslutningen om at lade de tre unge mænd spille sig selv, men faktum er at det formodentlig havde kunnet løfte filmen gevaldigt at benytte tre rigtige skuespillere.

Billedet er okay, men lyden er lidt mærkelig. Medmindre det er en fejl på den lejekopi vi havde, så er der anvendt en hamrende irriterende rumklang-effekt på dialogen i stort set alle indendørsscener. Jeg er selv lydtekniker og er nok lidt arbejdsskadet når det kommer til den slags, så jeg kunne høre at det ikke er naturlig rumklang. Ellers er der for så vidt ikke noget galt med lyden, og der kommer gevaldig liv i sub'en under klimakset på toget, måske lige en tand for meget af det gode.

Ubestridt Clint Eastwood's dårligste film.

Film: 1/5
Billede: 4/5
Lyd: 2/5
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 979899
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu