recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 42PFL3604 vs 42PFL5405
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket42PFL3604 vs 42PFL5405

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Skinner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Emne: 42PFL3604 vs 42PFL5405
    Sendt: 03-Maj-2010 kl. 01:15
Hej
 
Jeg står og skal have fat i mit første fladskærms tv nogensinde og har brug for lidt hjælp. Jeg var i elgiganten forleden og skulle kigge på et 32 tommer tv, da jeg troede at man kunne se noget i sådan et, men tror kæresten har ret i at jeg mangler briller, for skal simpelthen fokusere så meget, så det halve kunne være nok for at se noget på sådan en 32er. Så da choket havde lagt sig efter anerkendelsen af at være blind på det ene øje og ikke at kunne se med det andet gik jeg videre og faldt over et 42 tommer tv fra philips og her var billedet stort og flot.
 
Efter noget research her til aften har jeg fundet frem til to forskellige muligheder, 42PFL3604 eller 42PFL5405.
 
Da jeg ikke ved så forfærdeligt meget om tv's, så håber jeg at I kan hjælpe mig med at træffe det rigtige valg. 3604eren har jeg fundet til 4700kr. og 5405eren til 5300kr. så hvis der ikke er nogen nævneværdig forskel på de to, så snupper jeg den billigste, men er der nogle features ved det dyre, så er det jo at overveje?
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 08:44
54serien står meget bedre end 36serien. Og jeg ville ikk tøve med at tage den 'dyreste' over den billigste. Men der findes bedre end disse, oss for en rimelig penge. Hva ligger dit budget på?
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Skinner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 13:49
Okay. Jamen det ligger ca. på 4000-5000kr. men gerne billigere. 54eren er i den dyre ende for mig, men hvis det er det der skal til, så må man jo bladre det for det.
 
Kan du sige mig hvilke alternativer der er og hvorfor de er bedre end philips'ne?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 14:14
Regle nr. 1, køb aldrig de billiste skærme, det er med sikkerhed noget L . . t.
Jeg har selv prøvet det, man bliver aldrig glad for det.
For 4000-5000,- for du ikke meget, når vi snakker LCD skærme.
Så skal du nok over i noget plasma, hvis du ha mere for pengene i denne prisklasse. 
Ellers ville jeg sige, du skal op på min. 6-7000,- når vi snakker LCD.
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 14:16
ellers grav dybt i lommen og køb en af deres rigtigt gode tilbud i øjeblikket.
 
Samsung B656 46" til 5995, det er samsungs EX top model (der kom en B75x) den er rost for superb sortniveau og diverse andre ting.. Hdtvtest har en test af den dog som 40"
 
der får du god skærm for prisen
Til top
Skinner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 15:28
Det vil altså sige at de philips jeg har nævnt her ikke er pengene værd eller hvordan skal det forståes. Nu er det jo ikke noget med at jeg skal have min egen hjemmebio osv, det er bare almindeligt tv (masse af fodbold) som skal ses.
 
Hvad er den store forskel på f.eks. den samsung der nævnes og så philips'n? Kontrastniveauet eller?
Til top
Skinner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 15:33
Hvis man nu ønsker et tv med picture in picture, er der så nogle modeller som man kan nævne? Har hørt at alle LG LH3000 modellerne har PiP, men det kan jeg ikke finde noget dokumentation om nogen steder.
 
Nu man snakker LG, så har jeg hørt at det ikke skulle være det bedste, det samme med sony. Men hvilket mærke bør man gå efter? Samsung, philips, panasonic, toshiba eller?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Skinner Skinner skrev:

Hvis man nu ønsker et tv med picture in picture, er der så nogle modeller som man kan nævne? Har hørt at alle LG LH3000 modellerne har PiP, men det kan jeg ikke finde noget dokumentation om nogen steder.
 
Nu man snakker LG, så har jeg hørt at det ikke skulle være det bedste, det samme med sony. Men hvilket mærke bør man gå efter? Samsung, philips, panasonic, toshiba eller?
til omkring 5000kr får du ikke noget af det bedste, der skal du længere op i pris.

For de omkring 5000 bør du gå efter Panasonic, hvis du altså kan leve med designet.
Ellers kik på LG som også levere gode tv til prisen.

LCD tv bliver først rigtigt interssant når man vælger dem med LED, men der skal du noget højere op i pris. De har dog en stor fordel mht til strømforbruget i forhold til plasma og almindelige LCD tv. Så hvis du ser meget tv, kan det evt godt betale sig at ofre lidt mere nu og her.



Redigeret af lahan - 03-Maj-2010 kl. 15:42
Til top
Skinner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 15:52

Nu er jeg ikke så perfektionistisk hvad sådan noget angår, ja jeg har endda ingen forstand på hvordan et ordentligt billede skal se ud. Men kan I fortælle mig hvad det er jeg får for de 5300kr. som sådan et 54er philips koster?

Jeg har pt. et philips CRT 25 tommer, så mine behov er ikke så store (andet end at jeg skal have mindst et 37", pt. ruller jeg tvet tættere på sofaen, når jeg skal se fodbold, da jeg har svært ved at få det hele med). Jeg vil bare ikke have noget gnider, trails eller lign.
 
Har overvejet et plasma, men da jeg bor meget lyst, så tror jeg ikke det er det rette.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 15:57
Det har heller ikke noget med at være perfektionistisk, så ville vi snakke helt andre beløb.

Det første du bør overveje er hvordan du modtager tv i dag ?
Hvis du har mulighed for digital tv, så er du godt hjulpet og skal selvfølgeligt finde et tv med en korrekt tuner, medmindre du gider have en ekstern boks.

Desuden et stort tv er bare federe end et lille tv, så hvis der er plads til 50", så gå efter det.
Til top
Skinner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2010 kl. 16:06

Jeg skal til at modtage fra stofa regner jeg med. DVB-C tuner skal der altså være i den, selvom man kunne ofre lidt ekstra og få sig sådan en zaptor tingest.

Jeg må ikke få et tv der er større end 42 tommer (kærestens ord er lov) og det tror jeg faktisk heller ikke er behageligt at se på (= jeg er under tøflen).
 
Følgende kriterier har jeg:
 
 
Størrelse: 37 og 42 tommer
Pris: "max" 5000kr.
Tuner: DVB-C
Andet: Ingen nævneværdige trails eller delays, gerne mulighed for tilkobling af receiver senere til surround. Gerne PiP eller PaP. Full HD. MPEG 4. Gerne USB indgang og understøttelse heraf, så man kan afspille videoer, musik og lign. via et usb stik.
Til top
J.F.L Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 749
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2010 kl. 10:33
Jeg har 32"-udgaven af 5404 på vores kontor hvor den bruges til dvb-c, wii, xbox osv, kan godt anbefale det tv.

Jeg ville nok gi' 200 kr mere og vælge 5604 som jeg mener er samme tv, bare i full-hd.

Men ellers er 42pfl8404 da 'nede' i 6500 kr og så har man ambilight ::)


Redigeret af J.F.L - 04-Maj-2010 kl. 17:01
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu