recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd og billede passer ikke sammen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketLyd og billede passer ikke sammen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pazzer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd og billede passer ikke sammen
    Sendt: 09-Maj-2010 kl. 13:05
Hej.

Jeg købte mig KDL-32EX700 for nogle dage siden.
Dette er mit første fladskærms TV.
Men der er dog det, at lyden ikke passer helt til billedet? og det irriterer mig grænseløst!
Det er ikke vildt meget. men det er der. og det er ligemeget om det er en TV kanal eller en DVD jeg sætter på. så er problemet der stadig, sådan var det ikke på min gamle kasse skærm.

Er det noget med indstillingerne, eller er den bare gal med fjernsynet? jeg har intet gjort i indstillinger for lyd eller billede.

Det er et Sony og det har Playstation 3 menuen med YouTube og lignende ting og sager,
Tænker lidt om det er det der gør at den er "langsom" altså for langsom "cpu" eller hvad fanden det lige er der styrer sådan en menu der? jeg aner virkelig intet om fjernsyn, men det med lyden er virkelig en byrde!

Nogen der har en idé til hvad dette problem kan skyldes?

Hilsen Rasmus
Meget taknemmelig for hjælpen, da det jo har kostet 7000 kr!
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 13:57
Gør det sig gældende på alle kanaler? Typisk kan det skyldes en fejl i signalet fra udbyderen, omend efterhånden ret sjældent, men hvis alle kanaler har samme problem, så er det noget andet. Har du prøvet at skifte antenne kabel? Hvis ikke, er det under alle omstændigheder en god ide, og måske løser det også problemet.


Til top
Pazzer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 19:47
Ja det er gældende på de 4-5 kanaler jeg tjekkede det på.
Men igen, som sagt sker dette også når jeg sætter en DVD på. og det skete ikke på det gamle fjernsyn.
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 22:01
På et digitalt signal kører billede og lyd separat igennem et tv. På et billedsignal er tidsforsinkelsen længere, i forhold til et lydsignal, da et billedsignal skal igennem en længere digital proces. Et fladskærms-tv er dog typisk smart nok til at forsinke lyden, så den passer med billedet på skærmen. På et analogt signal er der ingen variation eller udsving i de to parametre, så her var det let nok at forsinke lyden, så det passede med billedet.

Prøv først og fremmest med nye kabler. Deaktiver Game-Mode i menuen. Måske kan du køre lyden separat igennem en forstærker, og se om problemet stadigvæk er der.

Måske har din DVD-afspiller en audio-Lip-Sync funktion i menuen, som i givet fald ville kunne rette op på fejlen. Hvis ikke, prøv med en anden afspiller, helst med HDMI og 1.3.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2010 kl. 23:04
Synes snart alt skal kunne justeres med lip/sync. Min ext DVB-T tuner har heldigvis indstillingsmuligheden, men der er ret meget forskel om det er DR eller TV2 der modtages. Lidt for bøvlet hver gang der skal ses nyheder synes jeg
Til top
Pazzer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 11:27
Utroligt det ikke bare virker.
Skulle have blevet ved min kasse skærm. det ved man fandeme hvad er.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 12:10
Joh, men den viste ikke så stor og så godt et billede. CRT kasserne er forlængst overhalet i kvalitet og ikke mindst i fysisk størrelse.
Til top
Pazzer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 13:11
Jeg er ikke enig.
Mener stadig billedrør klart er det bedste. spiller på CRT på computeren. fordi det ikke "splatter" og "glatter" ud når man kører rundt med skærmen. dette kan jeg tydeligt se på mit nye fladskærms TV.

Min CRT skærm kan også komme helt op på 2048€1536.
Samtidig med at man kan have en lav opløsning uden at billedet bliver sløret, som det gør på en fladskærm i lavere opløsning.

Fladskærme er blevet udviklet mest i, fordi folk vil have noget der fylder mindst muligt.
That's it.


Men ikke det dette topic skal omhandle (o:


Redigeret af Pazzer - 10-Maj-2010 kl. 13:24
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 20:16
Husk at sætte Tv til Film eller Cinema-mode. Alt andet er langt fra optimalt, og forkerte indstillinger kan være årsagen til diverse billedproblemer mm. De fleste LCD-Skærme performer væsentligt bedre med en kalibrering.

Med hensyn til det andet, har du prøvet dig ad med de forskellige løsningsmodeller?
Til top
Pazzer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 20:57
Jeg har biograf, sport, foto, musik, spil, grafik, generel og auto jeg kan sætte motiv til.

Jeg har prøvet biograf og spil. lyden er stadig bagefter.

Min DVD afspiller er en Playstation 2 :P og den brugte jeg også førhen på den gamle kasse skærm. hvor det fungerede perfekt.

Jeg har prøvet med et andet kabel. Hvilket desværre heller ikke hjalp :/
Og jeg har også prøvet at sætte den til analog, lyden passer heller ikke der :P

Det skal siges at jeg har prøvet og sætte min computer til med HDMI. det er jo et lækkert billede :)
Men musen er faktisk også en smule bagefter der. og når jeg skriver på tastaturet.
Så der er altså lidt forsinkelse i billedet der.

PS2 menuen, man får frem ved at trykke på "select" er også bagefter. det ikke meget. men det er der. og det der gør lyden ikke passer. så jeg tænker lidt at det måske er billedet der ikke helt passer, siden det er bagefter når jeg kører rundt med musen?
Den var ikke bagefter på den gamle skærm. og der var det et andet stik jeg havde i. heddet det AV?
Der var musen i hvert fald heller ikke bagefter på. men her er den meget.

Hvordan laver jeg en kalibrering?
(KDL-32EX700)

Tror også jeg går ned i butikken i morgen. men havde håbet jeg kunne løse det selv :P

Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2010 kl. 21:11
Husk at slå alle billedforbedringsteknikker fra. Har du prøvet at lege lidt med Theater-indstillingen? Her kan

Prøv med en anden afspiller, hvis altså muligt. Som sagt helst en med HDMI. Prøv at se om problemet ikke forsvinder med hensyn til synkroniseringsfejl. Under alle omstændigheder er en PS2 langt fra optimal til en fladskærm, hverken til det ene eller det andet. Opgrader til PS3, så skal du se løjer:)

Har du prøvet at ændre HZ-frekvensen på computeren, når du kobler HDMI til? Prøv at slå 100 Hz fra, hvis aktiveret.

En kalibrering kan blandt andet gøres med en DVE Essentials DVD, som kan købes på f.eks. Amazon. Et superkøb. En ISF-Kalibrering koster omkring 2000-3000 Kr, imens en DVE Essentials koster omkring 200, selvfølgelig ikke helt det samme, men hvis gøres rigtigt, kan man opnå et rigtig godt resultat.


Til top
mimithorup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2010 kl. 16:21
jeg havde samme problem med mit samsung ps50 der skulle en software opdatering til som forhandleren stod for.
man kan også selv gøre det hvis der er usb skit i tvèt så er det nemt
det han gjorde ved mit var at hente opdateringen på samsungs hjemme side.
ligge den på et usb stik sætte det i tvèt og i menuen finde opdatering og opdatere fra usb
 
det tog max 5 min og nu virker det
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu