recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony EX500 , Pana G20 el. LG SL8000?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSony EX500 , Pana G20 el. LG SL8000?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: Sony EX500 , Pana G20 el. LG SL8000?
    Sendt: 11-Juli-2010 kl. 21:43
har læst mange tråde og suget til med info omkring G20 & SL8000/SL8500. min tvivl er hvem er storebroren i det her spil?
 
Det jeg ser på er reflektionen, billedkvalitet og så det som "pludselig" bliver nævn omkring LG's at den brummer/mislyd?
 
pt har vi et Panasonic 37PV60 så det ewr det som jeg har som udgangspunkt herhjemme fra....
det eneste der rigtig genere mig ved G20 er at den KUN har 1 lydingang vs VGA & Component samtidig??
Til top
Zinne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2010 kl. 10:19
Jeg har valgt at beholde mit SL8500 og er faktisk blevet rigtig glad for det. Jeg ligger ikke længere mærke til den førnævnte summen (måske har den fortaget sig?), men nyder istedet det lækre design og de gode billeder. Glasfronten giver en del genskær i slukket stand, men det er ikke noget, jeg ligger mærke til, når først TV'et er tændt (selv i dagslys). Eneste anke er, at TV'et ikke er det hurtigste til kanalskift - dog væsentlig hurtigere end skildpadden EX500.

Varm anbefaling herfra (trods alt).
Til top
Viking30 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 17:49
Det var egentligt generelt sport Pipper, jeg ser en del sport og kan ikke altid få lov til det i stuen :). Den kørte igennem min Samsung box men jeg er enig i at det ofte er udsendelses kvaliteten der kan gøre det. Syntes f.eks. tit 3Puls svigter med kvaliteten men det er vist en anden diskussion.
 
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 16:55
Enig med xcardman.
Du skal nok lige tænke dig om inden du køber en HX700 hvis du syntes
NX700 var dårlig.

Hvilken kanal så du sport på. Det er jo ikke altid udsendelse er særlig god.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Viking30 Viking30 skrev:

Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvis man har pengende, så i stedet for Sony EX500, så kig hellere på Sony 40HX700 til små 8000,- den overgår klart G20 på flere punkter.
Hvad er forskellen på NX700 og HX700? Har selv haft en NX700 hjemme at vende til soveværelset og det var bestemt ikke nogen god oplevelse. Billedet var ikke særligt godt, især ved sport var det markant at den havde problemer.
HX står for bedre billedekvalitet
deres HX model har et bedre billede. alså den serie  
Men hvis du ikke synes om en NX700, vil jeg nok tænke mig om inden køb af en HX700



Redigeret af xcardman - 28-Maj-2010 kl. 16:43
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Forklar, forklar....?
 
M.v.h.
 
Hvis man skal udnytte G20 flotte billedekvalitet, så kræver det dels at man bruger en Blu-Ray afspiller, som også skal være ret god til at De-interlacing, for det kan G20 ikke godt nok selv. Dertil skal man bruge en ekstern DVB-C boks, hvis man ønsker at se tv i god kvalitet, dette kan G20 egen DVB-C tuner heller ikke leve op til.
 
så skulle alle tv med indbygget tuner. have en ekstern tuner
Ingen klarer De-interlacing særligt godt.
med undtagelse af et par stykker
at nogen bedre kan lide en sony lcd skærm er en ting. Men at den overgår G20 er totalt med SD
er nok lige at overdrive festen.
du vel ikke påstå en vt20 er en dårlig skærm. Den er nemlig ikke meget anderledes end g20 på det område.
den eneste blu-ray afspiller som er rigtig god til
De-interlacing er en oppo eller et andet mærke med samme chip


Redigeret af xcardman - 28-Maj-2010 kl. 16:48
Til top
Viking30 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 82
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

Hvis man har pengende, så i stedet for Sony EX500, så kig hellere på Sony 40HX700 til små 8000,- den overgår klart G20 på flere punkter.
Hvad er forskellen på NX700 og HX700? Har selv haft en NX700 hjemme at vende til soveværelset og det var bestemt ikke nogen god oplevelse. Billedet var ikke særligt godt, især ved sport var det markant at den havde problemer.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 13:07
Det med at den kan summe er ikke noget nyt. Dette står mange steder herinde og på flatpanels.

Det kan selvfølgelig være du har fået en mandagsmodel, men tror
det bliver svært at overbevise LG.

Tillykke med tv'et alligevel.
Til top
Zinne Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2010 kl. 11:01
Så fik jeg kigget på de tre nævnte modeller og endte i sidste ende med at vælge et LG 42SL8500, som ankom i går.

Fik det først sat op sent i går aftes, men har ikke nået at lege med endnu. Lagde dog desværre mærke til en irriterende summen/buzzing fra TV'et Confused Dette fra en siddeafstand på ca. 4 meter. Kan ikke høre den, når TV'et kører på normal "jeg-ser-nyheder" niveau, men kan sagtens høres, når der ikke er lyd fra kilden - f.eks. ml. skift i reklamer.

Har sendt mail til LG her til morgen for at høre, hvorvidt det er standarden eller om der tale om en "mandagsmodel". I så fald ryger den retur - kan ikke leve med den konstante summen - uanset hvor godt TV'et ellers er. Men afventer indtil videre svar fra LG, inden jeg træffer en beslutning.

Men bestemt noget man skal være opmærksom på, hvis man overvejer et SL8x00.


Redigeret af Zinne - 28-Maj-2010 kl. 11:08
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 23:23
Jeg mener bestemt også at HX700 er bedre en G20. Jeg har trods alt haft begge skærme og har altså set på dem i mindst 14 dage.
Begge har sine fordele men alt i alt er HX700 bedre ifg. mig

mvh
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 23:09
Du har stadig ikke forklaret dit udsagn...
 
M.v.h.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Forklar, forklar....?
 
M.v.h.
 
Hvis man skal udnytte G20 flotte billedekvalitet, så kræver det dels at man bruger en Blu-Ray afspiller, som også skal være ret god til at De-interlacing, for det kan G20 ikke godt nok selv. Dertil skal man bruge en ekstern DVB-C boks, hvis man ønsker at se tv i god kvalitet, dette kan G20 egen DVB-C tuner heller ikke leve op til.
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu