recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvalitets-antennekabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvalitets-antennekabel

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mgmg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 1066
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 14:27

Betyder kablet frem tll stikdåsen ikke langt mere end de par meter der løber i stuen?

Jeg bruger bare SAT2H installationskabel (klippet til så det passer præcis) med skærmede stik til 15/stk.

Er det en dårlig idé?

Til top
1mba Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 653
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 00:09

Hej...

Hoved kablet frem til dåsen er ikke vigtigere end kablet på den anden side. Et godt kabel / signal til dåsen kan du ødelægge med et dårligt kabel på den anden side. De er lige vigtige.

Hvis du ikke har problemer med dit signal så er det du har købt jo perfekt, pris er ikke altid = bedre kvalitet, kun højre avance.Confused

Venligst Michael / 1mba

Kiss DP-558 Rev.01 200GB 10.10.2006 køre Alternativ FW 1.1.7_Stage2_RF   Meget Tilfreds.

Lær af andres fejl, for du lever ikke længe nok til, at lave dem allesammen selv.
Til top
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 03:14
Hejsa,

Kan man virkelig se forskel på TV billedet m.  et  profigold antenne kabel? Det er jo ikke meget mere en 1 meters penge langt!

Jeg købte Tech-link fladkabel på dagen hvor jeg hentede min HX-910. Men antenne kablet havde jeg ikke lige tænkt på hmm...

På profigold's antennekabler, er der monteret støjspoler i hver ende, virker det i praksis, nogen som har testet det? Hvis spolerne faktisk virker, vil de så ikke nappe lidt af antenne signalet?

Mvh. Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 11:04

Oprindeligt skrevet af Moef Moef skrev:

Kan man virkelig se forskel på TV billedet m.  et  profigold antenne kabel? Det er jo ikke meget mere en 1 meters penge langt!

Næppe.

Jeg har købt nogle af Tech+Links antennekabler, fordi jeg godt kan lide kvaliteten af dem. Sammenlignet med de antenne-kabler som fabrikanterne ligger med i kassen, så er det er helt anden højere klasse.

De billige antennekabler kan svigte med tiden (dårlige forbindelser / udfald), og måske være mere modtagelige for støj. Jeg har haft så mange af de billige kabler over årene, som er blevet kasseret pga. defekt.

At købe et dyrt antenne-kabel fra Tech+Link, Profigold el.lign. er vel mere en slags forsikring mod at det heller ikke er dér man får problemer. God fysisk stabilitet, godt signal, forgyldte connectorer som ikke irer osv. Nå jo, og så ser de også lækre ud - men det ses normalt ikke bag apparaterne

Men, når det er sagt, så kan man selv lave antennekabler for en brøkdel af prisen. Find en god antenne- eller elektronik-forretning, køb deres bedste dobbelt-skærmede antennekabel i passende længder og deres bedste antennestik. Af-isolere, skrue og samle - og kvaliteten er mindst ligeså god og mindst ligeså holdbar.

Og så har man måske brugt 30-40 kr på det hjemmelavede kabel, og et fra Tech+Link koster måske 130 kr.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu