recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af ny router, som har nogen hestekræfter!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af ny router, som har nogen hestekræfter!

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 13:03
Kunne ikke få de 2 routere til at køre på hver deres ip med det link der blev posted, tror det er pga den guide som er lavet, er noget ældre end deres nye system, det hedder ikke det samme ihvertfald, og nu er jeg normalt ikke netværk eller it dum generalt. :).

Plejer nu nok at kunne løse min problemer selv, men det her DAMN!.


Energimidt, smider ikke en router i munden af mig, der skal betales for pr månede, gider jeg ikke mere.
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 13:04
men noget helt andet til andre som evt har energimidt, lidt offtopic. Så er de gået over til DCHP, så vi slipper for pppoe og login tool, det var dejligt, folk skal bare selv ringe ind og sige de ikke ville bruge deres login system mere, og hellere ville hente ip automatisk, via switch eller router :)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2010 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af wazer wazer skrev:

Kunne ikke få de 2 routere til at køre på hver deres ip med det link der blev posted, tror det er pga den guide som er lavet, er noget ældre end deres nye system, det hedder ikke det samme ihvertfald, og nu er jeg normalt ikke netværk eller it dum generalt. :).

Plejer nu nok at kunne løse min problemer selv, men det her DAMN!.


Energimidt, smider ikke en router i munden af mig, der skal betales for pr månede, gider jeg ikke mere.
Hvis det er det link jeg har posted er det måske fordi der kun skal bruges een router med 2 VLAN
 
BS
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 22:35
Så nu fik jeg fat i en wrt160n v3 fra linksys, og lortet virker stadigvæk ik. Bliver snart sindsyg oven i hovedet, energimidt SUTTTER så meget røv iforhold til profiber med deres iptv. Fack de er nogen skod hoveder.


Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2010 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af wazer wazer skrev:


Forresten, efter lidt roderi med min netgear wndr3700. Brændte wireless antennerne af. Både 5ghz samt 2.4ghz, Hold jer væk fra det lort.
Hvordan gjorde du det?
.....
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2010 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af wazer wazer skrev:

Så nu fik jeg fat i en wrt160n v3 fra linksys, og lortet virker stadigvæk ik. Bliver snart sindsyg oven i hovedet, energimidt SUTTTER så meget røv iforhold til profiber med deres iptv. Fack de er nogen skod hoveder.


Ærlig talt - det er vel ikke Energimidt's skyld at du ikke kan få din egen router til at virke??
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Oprindeligt skrevet af wazer wazer skrev:


Forresten, efter lidt roderi med min netgear wndr3700. Brændte wireless antennerne af. Både 5ghz samt 2.4ghz, Hold jer væk fra det lort.
Hvordan gjorde du det?


Det er selve en hardware fejl.

Som du selv kan se her.


http://spreadsheets.google.com/pub?key=0AjNDNODfzgytdEJvZ0N0SkFLejFJZzBHcnFaaUg4OGc&hl=en&output=html
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af pfugl pfugl skrev:

Oprindeligt skrevet af wazer wazer skrev:

Så nu fik jeg fat i en wrt160n v3 fra linksys, og lortet virker stadigvæk ik. Bliver snart sindsyg oven i hovedet, energimidt SUTTTER så meget røv iforhold til profiber med deres iptv. Fack de er nogen skod hoveder.


Ærlig talt - det er vel ikke Energimidt's skyld at du ikke kan få din egen router til at virke??



Nej self er det ikke det, men når de 2 selvskaber har været sammen siden day 1. Bare ikke ud af til, og enda er sat helt sammen den dag idag som "waoo!", hvorfor skal de så være på 2 forskellige nivauer. :(
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 11:06
wazer: Du er klar over at du med dd-wrt har mulighed for at ændre nogle indstillinger, der belaster routeren voldsomt og dermed kan brænde den af - du skal være meget varsom med nogle af de ændringer du laver i forhold til eks. styrken af det trådløse signal - du får også muligheder for at lave nogle indstillinger som ikke overholder de lovmæssige krav i forhold til trådløse signaler og dermed lave en "ulovlig" router!

Det virker på tråden som om du klandrer alle andre for at du ikke kan sætte routeren korrekt op til den trafik du vil dirigere på netværket?

Prøv at læse lidt mere om dd-wrt på wiki'en samt multicast og se om du ikke kan gennemskue at lave en løsning, når du har en bedre forståelse af problemet - en god grundlæggende viden gør også at det bliver nemmere for dig at fejlfinde på problemet - som øjensynligt ikke er helt trivielt.
Til top
Gumse Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Oktober-2010
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2010 kl. 08:35
SmileHejsa alle.
Jeg har lige læst lidt om de problemer der en gang imellem følger med, jeg har Profiber og det kører såmænd ganske fint, bortset lige fra det trådløse. Jeg har derfor bestilt en Linksys Wireless-N Access Point WAP610N for at få lidt mere fart på det trådløse, men mit spørgsmål er om der er nogen i dette forum der har eller kender nogen der har efaringer med pågældende. Muligt at jeg er den forkerte tråd men håber lige på et godt svar.
Venligst
Gumse
Til top
wazer Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 11-Juli-2010
Status: Offline
Point: 30
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2010 kl. 22:51
Ja det er jeg klar over. En helt anden ting. Har fuldstændig glemt min tråd herinde. Sorry gutter.


Jeg har fundet løsningen for et stykke tid siden ved at splitte wlan ip range fra lan rangen. Nu er der ingen problemer med det mere.  Er dog faldet ind i et andet problem med at tilføje en ekstra router igen som extender wireless signalet, da det er et stort hus og vores primære netgear wndr3700 som jeg købte en ny af igen. Ikke kan nå over det hele.


-Fiber modem
--Main router Netgear wndr3700 / 1gb full
---Switch / 1gb full
----switch again / 1gb full
-----wireless extender - DHCP disabled - wrt160n v3. / 100mb full


--------------------------------------

Forresten her er løsningen til de nye firmwares iptv og wireless hvis det skulle have nogens interresse :).


http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Separate_LAN_and_WLAN


 

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 13:03
Godt du fik løst det !
Kan ellers anbefale ZyXEL NBG460N - som er en piv hurtig og ret nem router at sætte op - til så at sige alt. (Specs.
Og så til en forholdsvis rimelig pris.


Redigeret af Roland - 20-Februar-2011 kl. 13:08
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu