recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Profiber, og deres evige problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProfiber, og deres evige problemer

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 11:47
Ikke for at træde i det men min forbindelse tester og oplever jeg som 65/65 men betaler kun for 15/15. Det er så også det eneste jeg har fra profiber og har selv købt en router. Havde telefoni i en periode uden problemer
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:00
Hej tbp3
Lyder interessant, hvilken router bruger du?
Mvh FNørd
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:16
Hvis du skal ud og købe en ny router kunne jeg måske anbefale at du kigger på D-Link 825 i revision B1 (det er vigtigt at det er B1 revisionen for at kunne flashe). Den kan du nemlig flashe med f.eks openwrt eller dd-wrt

http://forums.dlink.com/index.php?topic=10112.0
http://forums.dlink.com/index.php?topic=9920.0

Med de to alternative firmwares er det muligt at lave "tricket" med at kunne boote Tilgin TV boksen uden at skulle have sin egen dhcp server kørende.

Det skal lige siges at jeg har IKKE testet ovenstående da jeg har en DIR-655 kørende med DHCP server på min ReadyNAS

Men hvis du alligevel skal ud for at købe en ny router, så er DIR-825 nok et godt valg da den har gigabitporte på både WAN og LAN, som en ok CPU.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:50
Hej Binderup
Tak for det :)
Overvejer også noget Apple - da man så kan have en server i dvale og vække den udefra, men det kræver Apple's router. Vil sådan en kunne "det nødvendige"?
Mvh FNørd
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:55
@FNørd

Nej desværre har Airport Extreme ikke understøttelse af multicast, og derved virker IP TV ikke igennem den. Jeg har pensioneret vores Airport Extreme til at være Access Point og har koblet en 2 TB disk på den til Time Machine (havde tidligere timemachine på vores NAS, men den optog lidt for meget HD plads på den så jeg valgte en USB disk løsning på Airporten - så har jeg også data liggende på 2 backup medier da jeg også tager kritisk backup til NAS'en)
Til top
togo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 12:58
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Hej Togo
Nu kører jeg kun 15/15 Mbit det kan måske ændre noget.
Min computer har kun WiFi - ingen wired internet adgang.


Det slog mig lige at du skriver kun WiFi.. Hastigheds test på WiFi forbindelse, kan jeg ikke anbefale.
Når du skal lave dine hastigheds test, så gør det med en kabel og husk at slukke for WiFi på din computer.

Med test af hastighed på WiFi, vil du ikke altid for fuld hastighed. Det kommer meget an på hvor tæt du er din router og hvilken andre enheder som gøre brug af din WiFi + om der er andre WiFi net i nærheden af dig.
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af binderup binderup skrev:

@FNørd

Nej desværre har Airport Extreme ikke understøttelse af multicast, og derved virker IP TV ikke igennem den. Jeg har pensioneret vores Airport Extreme til at være Access Point og har koblet en 2 TB disk på den til Time Machine (havde tidligere timemachine på vores NAS, men den optog lidt for meget HD plads på den så jeg valgte en USB disk løsning på Airporten - så har jeg også data liggende på 2 backup medier da jeg også tager kritisk backup til NAS'en)

Såfremt jeg beslutter mig for at droppe Profiber TV delen og kun anvende Profiber til internet, så vil Airport Extreme/TimeMachine være ok - ikke?
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 13:14
@Fnørd

Jo - da vi startede med at køre med Profiber havde vi stadig TV ved Yousee, og der kørte jeg med vores Airport Extreme uden problemer, og jeg ville stadig køre med den i router mode hvis den bare understøttede IGMP multicast.

Vi havde også en VOIP boks fra linksys koblet på til voice delen (det har vi stadig) og der er det bare at lave noget portforwarding (håber dog snart at konen indser at alm telefoner er sooo 1999 :-))
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2010 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af togo togo skrev:

Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Hej Togo
Nu kører jeg kun 15/15 Mbit det kan måske ændre noget.
Min computer har kun WiFi - ingen wired internet adgang.


Det slog mig lige at du skriver kun WiFi.. Hastigheds test på WiFi forbindelse, kan jeg ikke anbefale.
Når du skal lave dine hastigheds test, så gør det med en kabel og husk at slukke for WiFi på din computer.

Med test af hastighed på WiFi, vil du ikke altid for fuld hastighed. Det kommer meget an på hvor tæt du er din router og hvilken andre enheder som gøre brug af din WiFi + om der er andre WiFi net i nærheden af dig.

Så skal jeg lige have fat i en usb-internet adapter (kører på en MacBook Air).
MEN - det er jo bare for at teste - i dagligdagen bruger jeg WiFi - (basta).
Tidligere havde jeg en 20/2 Mbit medarbejder bredbånd fra TDC og WiFi kunne sagtens køre den (ca 16 Mbit download). Opfatter ikke WiFi som en begrænsning her, kan dog ikke huske WiFi´s maksimale hastigheder.
Årsagen til at jeg vil slukke for TDC WiFi imens er også kun for test - det kan være kanalerne ikke ligger så godt for hinanden - men på sigt skal kun den ene løsning bruges.
Til top
tbp3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 232
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2010 kl. 00:05
Oprindeligt skrevet af FNørd FNørd skrev:

Hej tbp3
Lyder interessant, hvilken router bruger du?
Mvh FNørd
Det er bare en billig TP-link router men som sagt jeg bruger også kun internet. De fleste af dem jeg har hørt brokke sig over profiber er dem som også har tv. Ved ikke hvor meget du kan bruge det til!
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu