recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Reparation af PS3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketReparation af PS3

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Emne: Reparation af PS3
    Sendt: 29-Juli-2010 kl. 11:28
Hej alle.

Jeg har en sag her, hvor jeg er lidt i tvivl. Jeg vil gerne være 100% sikker på at jeg har ret før jeg møder op i butikken.
Jeg har den her PS3 som er købt april 2008. Laseren gik på den i januar 2010 og i starten af februar 2010 fik jeg den tilbage fra reparation. Nu er laseren så netop røget igen.

Nu er mit spørgsmål så om jeg kan få den repareret på deres regning nu da den jo så er over to år gammel. Jeg mener selv, at de skal foretage reparationen omkostningsfrit da det netop er samme fejl som blev repareret i januar og de derfor påny skal give mig 2års reklamationsret på lige netop den fejl. Er det korrekt forstået eller hvordan ligger landet? Smile

Tusind tak.
Til top
anoz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-September-2007
Sted: Fredericia
Status: Offline
Point: 421
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 11:33
Jeg mener, at du har ret.
 
MEN - min laser er også røget tidligere, hvor de byttede maskinen til en helt ny og dermed fik jeg jo så to års reklamationsret igen på den nye maskine...
 
Underligt, at din blev repareret og ikke byttet ?
| sony vpl-hw40es | marantz sr7010 | 3*mk s-150 | 4*mk s-150t | 2*xtz s2 atmosphere | 2*mk mx350 mkii | ps4 | logitech harmony companion |
Til top
Insaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 395
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af anoz anoz skrev:

Jeg mener, at du har ret.
 
MEN - min laser er også røget tidligere, hvor de byttede maskinen til en helt ny og dermed fik jeg jo så to års reklamationsret igen på den nye maskine...
 
Underligt, at din blev repareret og ikke byttet ?


Jeg tror faktisk også at jeg fik en ny. Er dog ikke 100% sikker, men den kom tilbage med nyt folie om og beskyttelsesfilter mod ridser.




Redigeret af Insaniac - 29-Juli-2010 kl. 11:35
Til top
B66129 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 11:44
Der er i princippet 2 års garanti på de dele som bliver skiftet eller er det mig der har misset noget.
 
Det kan godt være at ens bil er 4 år gammel og garantien er udløbet, men er der skiftet noget i bilen være det sig motor eller gearkasse, får de dele der er skiftet 2 års garanti ved udskiftning, sådan mener jeg ihvertfald det er ?!?!
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 12:24
Nogle sager i Forbrugerklagenævnet er blevet afgjort ud fra lovgivning om forældelse og ikke ud fra lovgivning om reklamationsfrist.

Logikken er, at du allerede HAR reklameret og derfor overholdt din reklamationsfrist. Derefter har du et gyldigt krav på udbedring af manglen, indtil kravet falder for lovgivningens almindelige forældelsesregler. Kravet bortfalder ikke, når sælger forsøger at udbedre manglen - det vil sige: hvis udbedringen ikke løser problemet, består kravet fortsat.

Denne skelnen mellem reklamationsfrist og forældelsesfrist var nok mere interessant, dengang den relevante forældelsesfrist var 5 år, da det faktisk betød, at man fik knap 5 års "garanti" på en reparation under reklamationsret eller garanti.

I dag er fristen forkortet til vistnok 2 år, og så har det jo nok mere teoretisk interesse.
Til top
bjorno Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Oktober-2008
Sted: Hellerup
Status: Offline
Point: 961
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2010 kl. 08:34
Hvis du har fået en ny maskine er der 2 års reklamationsret på hele maskinen løbende fra ombytningen. Er maskinen blevet repareret er der 2 års reklamation på den ombyttede del.
 
Forældelse er ikke så interessant i dette tilfælde. Efter 2008 er fristerne henholdsvis 3 og 10 år alt efter kravet.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu