recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - dv-cam som videooptager
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketdv-cam som videooptager

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Andy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-April-2004
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: dv-cam som videooptager
    Sendt: 29-April-2004 kl. 11:54

Hejsa gruppe,

Håber, nogen kan hjælpe mig her.

Jeg har en lækker bærbar pc med 2,8 ghz og firewire-indgang samt masser af hd-plads (samlet over 300 gb). Derfor kunne jeg godt tænke mig at bruge min computer som videomaskine. Der er bare intet tv-tuner-kort i den. Jeg har investeret i et tunerkort fra Pinnacle, men det var mildest talt noget l*rt. Billederne blev dårlige og softwaren var meget problematisk.

Derfor overvejer jeg nu en anden løsning. Jeg har et sony dcr-pc101E dv-videokamera med av-stik i.

Det må være muligt at overføre billeder fra en vhs-video til dv-cam'et videre over til pc'en. Men hvordan? Min vhs-video er desværre af ældre kvalitet, så der er intet svhs-stik i. Der er dog scart-stik, men umiddelbart fik jeg ikke meget ud af at sætte et scartstik til videoen og forbinde det til av-porten i digitalkameraet.

Endelig har jeg også det problem, at mit store grundig-fjernsyn ikke vil vise video fra andet end videoens scartstik. Og sådan et er der kun et af på videoen.

Umiddelbart gætter jeg selv på, at jeg skal investere i en vhs med svhs-stik for at komme videre. Am I right? Eller er der en løsning?

Vh Andy

Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2004 kl. 01:24

Hej Andy,

En VHS understøtter IKKE S-VHS eller Y/C signal som nogen også kalder det. En VHS benytter et komposite signal, som både indeholder sort/hvid og farve information. Du skal derfor have en S-VHS maskine eller en DV maskine/camcorder som understøtter S-VHS / Y/C signalerne. En S-VHS + DV optager sort/hvid og farve information på hvert sit spor. (Blot til forskel at S-VHS er analog, DV er digital).

Så vidt jeg husker er dv-out (Firewire IEEE1394) udgangen på dit PC101 kun aktivt i playback mode, så det kommer du ikke ret langt med, desværre !

mvh

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu