recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 24p og IFC på G20 ?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket24p og IFC på G20 ?!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Simondog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Emne: 24p og IFC på G20 ?!
    Sendt: 11-August-2010 kl. 14:56
Hej, nu har jeg opgraderet fra et Panasonic X10 til et G20 og vil lige give et par betragtninger samt stille et par spørgsmål.

"Hvordan er TV'et så ift. X10?"

- HD materiale er virkelig imponerende, et stort løft fra X10. Selv min kæreste, der ellers kun havde hovedrysten tilovers for skift af TV, blev vist lidt imponeret. ;)
- IFC motionsystemet giver rigtig gode flydende bevægelser og får det hele til at tage sig skarpere ud (min personlige holdning)
- SD skuffer lidt, jeg oplever intet kvalitetsløft fra X10, bortset fra når IFC er slået til.
- Mht plasma-buzz, så er min betragtning som følger: "Grund-støjen" - altså almindelige halvmørke scener er det samme, eller lidt lavere end mit X10. Dejligt. Til gengæld - ved helt lyse scener er støjen en hel del mere markant end X10. Nu vil jeg undersøge hvor slemt det egentlig står til ("hvor mange lyse scener er der egentlig i film generelt?"), og hvis det generer mig, må det jo tilbage til forhandleren.

Her et par spørgsmål

1) Det er åbenbart ikke alle harddiske der virker til G20. Kan I anbefale en billig én der virker? Gerne med link til forhandler

2) Hvad er 24p afspilning? Er det det samme som IFC? Eller skal man slå IFC fra og 24p til? Jeg forstår det ikke helt...

3) DR HD viser et skilt hvorpå der står 720p/50Hz - betyder det at DR HD ikke er 100 Hz? Min WD TV Live boks viser 1080/60Hz - skal jeg gøre noget for at det er 100 hz eller jeg har bare misforstået noget?

På forhånd tusind tak

Mvh Simon





Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Simondog Simondog skrev:

3) DR HD viser et skilt hvorpå der står 720p/50Hz - betyder det at DR HD ikke er 100 Hz?


Det betyder at billedet sendes som et ganske normalt tv billede med 50 billeder i sekundet. Ingen sender billeder ud med 100 Hz. Dit fjernsyn kan selv lvae det om til 100 Hz, hvis du finder det nødvendigt.


Oprindeligt skrevet af Simondog Simondog skrev:


 Min WD TV Live boks viser 1080/60Hz - skal jeg gøre noget for at det er 100 hz eller jeg har bare misforstået noget?


Kig på billedet, ser det godt ud?

Glem alt om frekvenser - det er billedet der tæller......

Klaus
Til top
Simondog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 16:18
Okay, tak.. Jeg har downloadet et par 1080p demo-videoer, og de hakker lidt... Når jeg får købt en harddisk skal jeg finde ud af om det er netværksforbindelsen der er synderen. Jeg har en 720p video som kører perfekt næsten uanset hvilken opløsning og Hz jeg sætter den til at outputte i.

Nogen der ved noget om det med 24p og IFC - er det det samme eller 2 forskellige ting? Og i så fald, hvad er hvad og hvorfor osv.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af Simondog Simondog skrev:

Nogen der ved noget om det med 24p og IFC - er det det samme eller 2 forskellige ting? Og i så fald, hvad er hvad og hvorfor osv.


24p er en måde at gengive biograffilmene på så der vises 24 billeder i sekundet.

IFC er fjersynets måde at "gætte de mellemliggende billeder" mellem de billeder der kommer til det, så man kan forsøge at "glatte ud" på de hak der kan være når billederne kommer emd så lav en opdateringsrate.


Klaus
Til top
Simondog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-April-2010
Status: Offline
Point: 72
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 16:35
Okay.. Er der en 24p mode der skal aktiveres? Jeg kan ikke finde noget om det i menuen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 16:41
Oprindeligt skrevet af Simondog Simondog skrev:

Okay.. Er der en 24p mode der skal aktiveres? Jeg kan ikke finde noget om det i menuen


Den læser den selv fra en DVD, hvis det kan blive aktuelt.

Klaus
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2010 kl. 17:03
 
 
Oprindeligt skrevet af Simondog Simondog skrev:

Okay.. Er der en 24p mode der skal aktiveres? Jeg kan ikke finde noget om det i menuen
 
 Både TV og afspiller skal understøtte 24p, gør de ikke det, så er der ikke noget at gøre. En BD afspiller vil gøre det, og et Mediacenter/PC vil kunne stilles til 24p.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu