recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sagem DT94320 - larm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSagem DT94320 - larm

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ejsensø Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Sagem DT94320 - larm
    Sendt: 16-August-2010 kl. 09:22
For et par måneder siden kunne vores gamle harddiskoptager ikke mere. Udvalget af DVB-T MPEG4 optagere var jo ikke stort, men efter moden overvejelse fandt vi, at SAGEMs bud var det mindst ringe til vores behov, som i bund og grund bare er at kunne stoppe en live-udsendelse engang imellem og en sjælden gang at kunne optage en udsendelse.
 
Vi havde jo set, at stort set alle med erfaringer med denne boks klagede over larmen, så støj var en kalkuleret risiko.
 
Vi lever med det - men irriterende er det s'gu, så nu har jeg besluttet at splitte boksen ad for om muligt at finde årsagen og gøre noget ved det.
 
Så mit spørgsmål er nu: er der nogen med erfaring i at dæmpe støjen? Er det en blæser eller selve harddisken? har nogen prøvet at skifte blæseren eller montere et eller andet dæmpende?
 
Ellers synes jeg, at boksen i det store og hele fungerer rimeligt godt - dog er det ærgerligt, at en eller anden lille fransk programmør skal bestemme, at timeshift-bufferen fast skal være på 2 timer. Hvorfor har man dog ikke gjort dette til en indstilling? På vores gamle harddiskoptager kunne den blive op til 6 timer, og det gav en vældig frihed.
 
Dan 
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Status: Offline
Point: 363
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2010 kl. 10:06
Det er sikkert din blæser.
Blæseren er lille, kører hurtigt og larmer.
Man kan få en type der næsten ikke larmer, men den giver samme luft mængde.
Hvis optageren står frit, kan den måske nøjes med en blæser der giver mindre luft.
 
Lynge Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu