recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 2 TB disk til NAS - synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket2 TB disk til NAS - synology

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 11:27
Disken er efterhånden på vej til flere forhandlere og mon ikke den er til at købe i løbet af oktober.

Jeg kan dog give en smutvej for de interesserede! Elgiganten har i indeværende uge tilbud på en iomega 2TB usb harddisk til 799kr. Den har undertegnede købt et par stykker af og kan afsløre at dem jeg købte netop indeholder en HD204UI/Z4 - selve iomega boksen er dateret 09-03-10 (3. september, 2010), mens Samsung-disken er produceret i August.

Man får nok ikke lige så gode garantibetingelser, som hvis man køber den interne disk for sig selv - men synes alligevel ikke det virker helt tosset... - og Elgiganten har jo fortrydelsesret, hvis det ikke holder vand...

Mvh Tommy
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:


Jeg kan dog give en smutvej for de interesserede! Elgiganten har i indeværende uge tilbud på en iomega 2TB usb harddisk til 799kr. Den har undertegnede købt et par stykker af og kan afsløre at dem jeg købte netop indeholder en HD204UI/Z4 - selve iomega boksen er dateret 09-03-10 (3. september, 2010), mens Samsung-disken er produceret i August.

Man får nok ikke lige så gode garantibetingelser, som hvis man køber den interne disk for sig selv - men synes alligevel ikke det virker helt tosset... - og Elgiganten har jo fortrydelsesret, hvis det ikke holder vand...


Er det nemt at tage disken ud af kabinettet og kan det samles igen uden spor? (i tilfælde af reklamationer over defekt disk).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 16:42
Ja, det er nemt at skille den ad - 2 skruer løsnes, en plastikplade fjernes og harddisken skubbes ud af kabinettet. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen plombering af nogen art, men skal ikke udelukke at jeg kan have misset noget - og det er jo sikkert et klokkeklart brud på evt. garantibetingelser...

NB: Har dog netop købt en ekstra i dag, så der er til en fuld opgradering af nas'en :-)

Redigeret af tipsen - 24-September-2010 kl. 16:42
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 19:11
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:


Jeg kan dog give en smutvej for de interesserede! Elgiganten har i indeværende uge tilbud på en iomega 2TB usb harddisk til 799kr. Den har undertegnede købt et par stykker af og kan afsløre at dem jeg købte netop indeholder en HD204UI/Z4 - selve iomega boksen er dateret 09-03-10 (3. september, 2010), mens Samsung-disken er produceret i August.


Det er bare ikke alle Iomega bokse som kommer med den nye Samsung harddisk.Ouch Jeg har lige købt en hvor harddisken er en Seagate 5900rpm LP (ST32000542AS). Produktionsdatoen er angivet til 23-Aug-2010 på min Iomega.


Redigeret af JesperLund - 24-September-2010 kl. 21:01
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 21:13
BrianIgenIgen: Sikkert også en ganske udemærket disk!
JesperLund: Øv - måske du kan spørge om de har nogle nyere udgaver liggende på lager - jeg ved at begge Elgiganten-butikker i Odense har de nye udgaver med HD204UI/Z4 som indmad.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 21:29
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

JesperLund: Øv - måske du kan spørge om de har nogle nyere udgaver liggende på lager - jeg ved at begge Elgiganten-butikker i Odense har de nye udgaver med HD204UI/Z4 som indmad.


Måske... jeg tror bare at jeg returnerer den og får pengene tilbage. Hvis jeg endelig vil have en Seagate LP, er det billigere at købe den på nettet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 23:11
Jeg har i dag købt en Iomega disk på de 2 TB til kr. 799,- i Elgiganten. Jeg har ikke den store viden om diske, men jeg læser at systemkravet er Win 7 (32 bit). Min computer kører Win 7 (64bit) og derfor er mit spørgsmål om den er ubrugelig sammen med den computer?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 23:26
Jeg havde selv hooket disken op mod en Win7 x64 - ingen problemer og selv om det blot var en hurtig test, kan jeg heller ikke forestille mig at du kan løbe ind i nogle disk-problemer specifikt pga. 64-bit udgaven af Windows 7. Vær forøvrigt opmærksom på at der kan sidde forskellige diske internt i boksen, hvis dét har nogen betydning for dig.
Til top
henninge Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

Jeg havde selv hooket disken op mod en Win7 x64 - ingen problemer og selv om det blot var en hurtig test, kan jeg heller ikke forestille mig at du kan løbe ind i nogle disk-problemer specifikt pga. 64-bit udgaven af Windows 7. Vær forøvrigt opmærksom på at der kan sidde forskellige diske internt i boksen, hvis dét har nogen betydning for dig.
 
Tak for dit hurtige svar. Jeg har endnu ikke prøvet at bruge disken, hvilket vil ske en af de nærmeste dage. Men da du ikke har haft problemer, er det sikkert o.k. hos mig også.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af henninge henninge skrev:

Jeg har i dag købt en Iomega disk på de 2 TB til kr. 799,- i Elgiganten. Jeg har ikke den store viden om diske, men jeg læser at systemkravet er Win 7 (32 bit). Min computer kører Win 7 (64bit) og derfor er mit spørgsmål om den er ubrugelig sammen med den computer?


Det er uden betydning. Disken er formatteret som NTFS, så den virker på alle operativsystemer som kan håndtere NTFS. Min Ubuntu computer kunne uden videre genkende disken da jeg sluttede den til USB.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu