recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Asus AT5IONT-I vil ikke starte op :(
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAsus AT5IONT-I vil ikke starte op :(

 Besvar Besvar Side  <1 567
Forfatter
Besked
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2010 kl. 20:23
KVR1333D3S9/2G virker ikke. Bekræftet af mig.
Ram chips: KTC
Chip nummer: D1288JPNDPLD9U

Hurra for Danmark og 14 dages fri returret... Så må jeg jo have KVR800D3S8S6/2G - tak og tillykke Simo219h. Håber også de virker hos mig :)

Bare træls de er lidt dyrere og ikke på lager nogen steder...


Redigeret af xcalibur - 14-September-2010 kl. 20:26
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 06:14
xcalibur.... :o( øv sikke trist
Jaal magt til 14 dages returret, troede bare ikke der var 14 dages retturret på forx. RAM , da butikken jo ikke ved og du har installeret dem under de rigtige forhold (ESD sikker omgivelser). SÅ derfor har jeg
Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1333MHz 4GB (2x2 GB) klodser liggende (Håber på en BIOS opdatering en dag kan fixe det, så de virker )
Håber der er andre der prøver andre 2GB klodser og får dem til at virke :) OG poster det her :o)

Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 08:35
Ja det er lidt surt, jeg er næsten 100% sikker på, at 14 dages returret skal gælde på alt du køber online, om det så er strømper eller RAM. Det er købeloven. Jeg fik f.eks. også en defekt telefon i april, hvor jeg enten kunne vælge at sende den ind til reperation og så ville der gå uger inden jeg ville få den igen, eller også kunne jeg vælge at bruge min returret og "købe" en ny, som jeg ville få dagen efter de havde modtaget den anden. Ingen grund til at nævne hvad jeg valgte ;)

Men summa sumarum er, at hvis varen er i original stand og ikke ødelagt (forsegling må gerne være brudt), så skal de give pengene igen og endda fragten også.

Og har lige prøvet med en 1 GB KVR1333D3S9/1G Kingston, med D1288JPNDPLD9U chips, og den virkede fint. Vil bare gerne have 4 GB, da bundkortet også skal fungere som filserver, dhcp og hoste lidt web services. Så er RAM altid godt at have :)
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 09:07
Jeg vil også have 4 GB, bare fordi .... det har da ALDRIG skadet at have extra RAM i maskinen.
Det skal jeg huske, det med brudt vareforseglning og elektronik. Tak for info Smile
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2010 kl. 09:26
Så lidt, og ja vil også selv lidt have 4 GB, bare fordi ram er godt at have :D
Var lidt på forhånd med, at de 2GB Kingston klodser jeg købte måske ikke virkede, på trods af QVL listen. Derfor bestilte jeg den 1 GB også, som så virker, vel vidende jeg ville ende med at sende mindst et af sættene tilbage. Lidt flabet, men man må vel udnytte systemet ;)

Gad godt KVR800D3S8S6/2G klodserne, som Simo219h bruger, ville komme på lager snart..
Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 07:58
Med en BIOS opdatering virker Kingston 2GB klodserne nu. Men man skal jo så lige have nogle andre klodser før man kan opdatere sin BIOS..
Til top
Brianigenigen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 624
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 08:10
xcalibur.. Tillykke

når man kigger på den QVL liste der er på ASUS hjemmeside, så er den en DEL korter end den første, vil det så sige, at hvis man opdatere sin BIOS, så er det KUN den nye liste der virker?
eller er det en tillægsliste tror I ?
Til top
Razzia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 01-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2010 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af xcalibur xcalibur skrev:

Med en BIOS opdatering virker Kingston 2GB klodserne nu. Men man skal jo så lige have nogle andre klodser før man kan opdatere sin BIOS..


Bare for at være 100% sikker, er det så KVR1333D3S9/2G (nedenstående citat) som du har fået til at virke?

Oprindeligt skrevet af xcalibur xcalibur skrev:

KVR1333D3S9/2G virker ikke. Bekræftet af mig.
Ram chips: KTC
Chip nummer: D1288JPNDPLD9U

Hurra for Danmark og 14 dages fri returret... Så må jeg jo have KVR800D3S8S6/2G - tak og tillykke Simo219h. Håber også de virker hos mig :)

Bare træls de er lidt dyrere og ikke på lager nogen steder...




Til top
xcalibur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2010 kl. 09:30
Yes, det er lige præcis de ram jeg har fået til at virke :)
Til top
Kristian T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-November-2009
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 22:31
Så må der snart være en af jer der smider en beskrivelse og en anmeldelse af jeres setup :-)
 
/Kristian T
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 567
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu