recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audiolevel ved optagelse fra Selector ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAudiolevel ved optagelse fra Selector ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Emne: Audiolevel ved optagelse fra Selector ?
    Sendt: 29-December-2005 kl. 14:57

Er der andre end jeg der oplever at audiolevel ved optagelser fra min nye Sagem 60 på min HD recorder er ekstremt lave ?

Jeg har prøvet at tilslutte Sagem selectoren til min L2 indgang både via selectorens RGB TV OUT, og via selectorens S-Video VCR out.

På selectoren er audioniveauet skruet helt op, påvirker iøvrigt kun RGB TV OUT, ikke S-Video VCR out. Men det ændrer ikke ved niveauet.

Problemet er at når jeg efterfølgende flytter optagelserne over på pc for efterredigering kan jeg høre at audiolevel er ekstremt lavt i forhold til normal niveauet for andre lydfiler jeg har på min pc, og i forhold til almindelige dvd'er der afspilles på min pc, og også i forhold til optagelser jeg laver fra den analoge tuner på min recorder.

Laver jeg et A/B skift på min recorder mellem den analoge tuner og L2 indgangen hvor min selector er tilsluttet, høres det også tydeligt at audiolevel er noget der ligner dobbelt så højt på den analoge tuner, både på recorder og på tv'ets tuner, sammenlignet med det level jeg modtager fra selectoren.

Problemet betyder også at når jeg efterfølgende laver en dvd af mine optagelser og afspiller dette på mit surround anlæg skal jeg skrue dobbelt så højt op som normalt.

Jeg kan ikke ændre ved lydniveauet for indgangssignalet på min recorder.

???



Redigeret af spawn
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2005 kl. 15:08

[slettet, jeg glemte hvilken recorder, Spawn har]

 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu