recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-lyd via Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTV-lyd via Sonos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenJo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-December-2007
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Emne: TV-lyd via Sonos
    Sendt: 30-August-2010 kl. 10:41

Går og overvejer køb af Sonos-udstyr og eventuelt nye højttalere til

Hvad med lyd fra TV? - kan den også køres til de samme "musik"-højttalere, som Sonos bruger, via Sonos?
 
Ellers kan der i stuen hurtigt blive lidt for mange højttalere (af hensyn til WAF Wink)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 10:55
 
 Hvad har du af tilslutninger.? TVet kræver alt efter hvad der er på det, et Line In eller Toslink/Coax.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MortenJo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-December-2007
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 11:34
Fandt følgende billede med stik:
 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 11:39
 
 Der er jo som det ses et RCA Out, på TVet, så er der et tilsvarende In på Sonos, så er der ikke noget problem med det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
MortenJo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-December-2007
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 11:59
Nu er jeg ikke super-kyndig udi stik-betegnelser... Ermm
 
er RCA out det yderste stik til højre?
 
Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 12:33
Jeps, det er det. Og der er Line-in på Sonos så du kan bruge det til lyd fra fjernsynet. Du kan endda streame Line-in ud til dine andre sonos klienter.
Til top
MortenJo Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-December-2007
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 12:38

Tak for hjælpen.

Undrede mig bagefter; kan Sonos i det hele fungere med surround? - umiddelbart er der ikke "nok" stik på bagsiden (til baghøjttalere)
Til top
allannissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 12:46
Nej, ikke umiddelbart. Der er kun højre/venstre lyd kanal.
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 17:07
Du skal dog være klar over at Sonos laver et delay på ca 75 msec på lyden, så hvis du er uheldig vil du opleve at feks læbers bevægelse ikke passer til det der bliver sagt. Det er dog så lidt at det ikke burde være et problem for de fleste.
Jeg gør selv noget lignende hvor jeg sender lyd fra et medie center til Sonos'en for at undgå at bruge TV'ets højtalere og derudover have Sonos musik streaming muligheden uden at skulle bruge medie center osv.
Man kunne godt savne at Sonos selv kunne skifte automatisk hvis der var signal på line in. Som det er nu skal du ind gennem menuen hver gang du har hørt musik på Sonen
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 07:07
Oprindeligt skrevet af bleze bleze skrev:

Du skal dog være klar over at Sonos laver et delay på ca 75 msec på lyden, så hvis du er uheldig vil du opleve at feks læbers bevægelse ikke passer til det der bliver sagt. Det er dog så lidt at det ikke burde være et problem for de fleste.
 
Er det ikke kun hvis du bruger compression? Så vidt jeg ved opstår delay'et pga. at Sonos skal bruge lidt tid til at komprimere signalet inden det bliver sendt. Om det også forholder sig sådan ved ren line-in ved jeg ikke.


Redigeret af Eeyore - 31-August-2010 kl. 07:08
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2005
Status: Offline
Point: 491
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2010 kl. 09:06
Muligvis. Kan ikke lige finde noget dokumentation for det ene eller det andet. Mit setup står til Uncompressed encoding på Line-In og da jeg ikke skal streame denne lyd til mere end 4 zoner (hvilket så skulle kræve compression) er det fint.
Kan forklare hvorfor jeg ikke oplever noget lag.
Eneste lag jeg har er på min ZP90 som er sat til min Onkyo. Men jeg har ikke undersøgt om man kan sette den op til noget passthrough for at undgå digitale processer.
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu