recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canal Digital HD box optagelser til PC eller DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanal Digital HD box optagelser til PC eller DVD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
arildskov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Emne: Canal Digital HD box optagelser til PC eller DVD
    Sendt: 30-August-2010 kl. 21:33
Jeg har fyldt min Canal Digital HD box op på dens indbygget hdd recorder, og vil gerne beholde optagelserne på et andet medie. Er der nogen der har forslag til en smart løsning at hive det ud enten til min HTPC eller at brænde det på DVD.
 
Den har HDMI ud, samt RGB og både analog og digital audio ud. Det er lige meget med at få det ud i HD kvalitet, bare jeg har det i rimelig kvalitet.
 
Er der nogen der har pillet med den indeni eller har adgang til et block diagram?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-August-2010 kl. 21:38
Oprindeligt skrevet af arildskov arildskov skrev:

Er der nogen der har forslag til en smart løsning at hive det ud enten til min HTPC eller at brænde det på DVD.
 
Den har HDMI ud, samt RGB og både analog og digital audio ud. Det er lige meget med at få det ud i HD kvalitet, bare jeg har det i rimelig kvalitet.
 
Bedste kvalitet vil være SCART RGB og analog lyd til en kvalitets harddisk/DVD recorder. Der er vist ingen HDD recordere der har digital lyd input.
 
Mvh JørgenT
Til top
pryssing Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 17:33
Vi kunne måske drømme om, at der i den nye software (http://digitalt.tv/canal-digital-vej-med-ny-software-til-pvr-boks) bliver åbnet op usb-porten, så vi kan snige vores optagelser ud den vej Embarrassed
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af pryssing pryssing skrev:

Vi kunne måske drømme om, at der i den nye software (http://digitalt.tv/canal-digital-vej-med-ny-software-til-pvr-boks) bliver åbnet op usb-porten, så vi kan snige vores optagelser ud den vej Embarrassed


En slik mulighet kommer ikke.  Det tror jeg er det eneste man kan være sikker på LOL
Til top
arildskov Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 17:55

Jeg beder hver morgen, og hver aften om at de vil udvikle på den, og åbne op for USB samt Ethernet så man kan kalde den for genial. Men mit liv ebber nok ud førhen de tager den beslutning.

Hvad er alternativet, hvisman beholder st kort,kan man benytte det i en HTPCmed satkort, eller en anden type sat-box hvor man evt. kan overføre fra til sin HTPC eller andet format.
 
Der må da være masser der har forsøgt sig og har samme ønske.
Optoma HD70 projector, HD HTPC, Rotel 6.1 processor 1068, DEQX2.6 tri-amp delefilter/rumkor. Liniesource i front, diverse rear/center, PS3,
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 18:30
 
 At få optagelser ud fra en STB kan gøres via Scart til enten en PC med et Capturekort, eller til en Recorder. 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pryssing Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 07-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 41
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 
 At få optagelser ud fra en STB kan gøres via Scart til enten en PC med et Capturekort, eller til en Recorder. 


Men via scart, er det så ikke i realtid overførslen sker? (Det kommer i så fald til at tage nooooget tid + ekstra investering til dette grej)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 18:47
 
 Det er faktisk den eneste måde det kan lade sig gøre på i langt de fleste tilfælde, og på udbydermodtagere i særdeleshed. HD udsendelser kan således kun fås ud i SD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2010 kl. 20:01
#arildskov
 
Digitalt.tv har beskrevet hvordan man kan optage fra canal digital
med et sat-kort i en htpc..
 
 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu