recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvis du skal bygge den perfekte medieløsning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvis du skal bygge den perfekte medieløsning?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
6605 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvis du skal bygge den perfekte medieløsning?
    Sendt: 01-September-2010 kl. 23:17

Jeg har i øjeblikket en Ts109II med en Squeezebox Duet installeret, men det er tid til nyt set-uåp. Jeg har ikke browset rundt og læst detaljeret om de nyeste QNAP funktioner eller WD TV etc. Jeg bemærkede nye  medieløsninger i QNAP og Q-mobil er blevet udviklet.

 

Min ønsker til en løsning:

  1. Skjult NAS
  2. Trådløs uploading til / fra NAS via laptop.
  3. Adgang til medier (video, musik, pic) fra Android telefon (skal kunne  streame -medier direkte (on the fly))
  4. Muligt at lytte til musik i f.eks. Køkken eller på mobil enhed med højttalere (i dag dækker min Squeezebox Duet  dette).
  5. Adgang til medierne på NAS’en fra et tv (i stand til at se film, diasshow og måske høre musik også på tv’et).
  6. I stand til at optage tv-shows på NAS (eller stand-alone hardware hvis nemmere løsning) - måske en integration?

 

Ad 1. Brug for omkring 2 TB disk. Jeg vil lave back-up lejlighedsvis på en mobil disk (via eSATA kabel) ingen grund til at spejl. SPM: Hvad model ville du købe?

 

Ad 2. Har allerede en laptop (redigere / downloader  alle medier på denne).

 

Ad 3. Sandsynligvis køber jeg mig en Samsung Galaxy S (når android 2,2 klar). Installer Q-mobil. Dette bør håndtere det (håber jeg). SPM: Er det noget jeg overser?

 

Ad 4. Skal jeg droppe SB Duet og SlimServer via QPKG på NAS’en? Og i stedet bruge QNAP medieserveren eller anden løsning  (er QNAP’en medie server  god til spillelister, covers?). I stedet kan jeg jo købe få en Ipod Touch (med Qmobile) + en kvalitet dock højttaler. Så kan jeg styre musikken via iPod touch (eller skal jeg holde SB?).  Jeg ser en eller anden form for software konflikt her. SPM: skal jeg gå efter en Q-mobile eller SB Duet løsning?

 

Ad 5. Min nuværende Ts109 II kan ikke streame film hurtigt til min laptop. Det går bare for langsomt. Jeg har brug for at få et tv m/wifi, for at håndtere streaming / remote access (min kone+børn skal kunne håndtere det). Jeg laver back-up/rip af DVD (måske blueray i fremtiden) på NAS’en, som børnene / vi skal kunne se på tv’et i stuen. Billeder musik skal også være tilgængelig for på tv (fra NAS’en). SPM: Er QNAP mediesoftware brugbart. Hvilket tv. Kan håndtere det. Hvilket set-up ville du vælge?  

Ad 6. Det ville være rart at have en form for tilknytning til NAS - men jeg tror, jeg kan overleve med en stand-alone løsning for TV-optagelser osv. Måske en tv med integreret harddisk og wifi? SPM: hvilken type løsning vil du? Kan Popcorn timer være en løsning – ser der en del der benytter denne?

Nå folkens, det er det. Min nuværende ønsker om en media løsning. Jeg håber, du vil dele dine ideer, viden og anbefalinger til en løsning.

 

Thx, Toke Smile

 

Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-November-2009
Status: Offline
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 01:55
Første udfordring er at finde et format til musik/video/billeder som de enkelte enheder understøtter...
 
Med alle de krav burde du nok gå efter efter en pc dedikeret til mediecenter + en intern/ekstern/netværk tuner, og så bruge den til det hele (musik/film/billeder/PVR/NAS) - og så lade være med at pille ved den hele tiden!.
 
Men et par svar til at tænke over:
-Ad 1: WD Caviar Green siger ikke en lyd, og bruger mindre strøm end andre (har selv 2).
-Ad 3: Container, audio-codec og video-codec skal være understøttet på tlf'en, samt den skal have ydelse til at dekode video'en (CPU eller GPU).
-Ad 4: Dock-højtaler? jeg ville ikke en gang overveje det - muligvis en B&W Zeppeliner til musik uden for stuen.
 
 
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Status: Offline
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 06:51
ad3: Er android 2.2 ikke kommet? Jeg har da haft den en måneds tid på min HTC.
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
6605 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 17:45
Ad3 . 2.2. jo...men Samsung G S først i Sep. Den skulle understøtte en del. Jeg bruger FLAC+AAC til musik. Primært AVI + AVCHD til video.  Til Jer Android brugere...hvor køber I musik nu (Itunes er jo ret bekvemt)?
Duet ejer unde NAS (endnu)
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2010 kl. 18:03
Jeg ville gå efter en mediacenterpc eller en medieserver+popcorn,twix eller lign.
Og så beholde Duetten. Eller rettere supplere op med et par ekstra squeezeboxe til køkken, soveværelse osv, men det er en anden sag.
Jeg tror dine ønsker strækker sog lidt ud over hvad du kan forvente af en NAS.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu