recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox og MCE 2005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox og MCE 2005

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
phb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox og MCE 2005
    Sendt: 02-Januar-2006 kl. 11:45

Hej

Faldt tilfældigt over dette spilkonsol forum og tænkte at det måske var stedet at få lidt svar på mine spørgmål omkring Xbox360 og Windows MCE 2005.

Jeg har længe leget med MediaPortal til en HTPC/Server der står på mit kontor med tilslutning til fladskærmen i køkkenet. Men med den nye XBox 360 overvejer jeg lidt at skifte til MCE 2005. På den måde kan jeg jo lige pludselig få mit gamle grundig tv tilsluttet HTPC i stuen også. Men der er nogle ting jeg er lidt i tvivl om. Måske nogle har på forumet har erfaringer/svar på mine spørgsmål.

1. Hvor meget giver XBoxen interface til. Er det kun selve streamning af diverse medier, eller kan man også adgang til epg og dermed styre selve optagerdelen på MCE maskinen.

2. Hvis man installerer nye extension på sin MCE maskine (RSS-feed, wheather, recipes etc). Kan man få adgang til dem via XBoxen?

3. Hvad ligger der i den her MCE extender i forhold til XBox 360. Er det ikke bare det stykke software der ligger preinstalleret på XBoxen.

4. Generelt. Er der nogle som har gode dårlige erfaringer med systemet hvor XBox snakker sammen med sin MCE

Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 16:28
1. Du får hele interfacet, ser ud som PC'en er koblet direkte til TV'et. Det er grundlæggende bare en terminal connection som oprettes og så bruger den en dedikeret port til streaming af video.
 
2. Ja det kan du
 
3. Hvis du har harddisk kopieres en *.xex fil over på din xbox første gang, ellers launcher den det fra PC'en hver gang. Dvs der er ikke noget installeret på Xbox'en.
 
4. Du er begrænset til de codecs som MS synes 360'eren skal kunne spille, dvs WMV, ASF, MPEG2, TS, MP3, WMA osv. Ingen Divx / xvid. Hvis din PC MCE er optaget på CPU hakker interfacet lidt. På den positive side kan jeg dog nævne at min PC ikke er kraftig nok til at afspille HD film (*.TS) men da 360'eren bruge en dedikeret port til streaming og selv dekoder har jeg nu mulighed for det
Til top
phb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2006 kl. 19:21

Hmm, det overrasker mig meget at man får fuldt interface til DVR, extension osv. Hvor fedt - havde håbet at det var sådan.

Jeg forstår bare ikke helt at hvis det er som du siger (og det tror jeg på), så må det jo betyde at MCE reelt set streamer grafik ned på XBoxen, idet XBoxen jo ikke kender noget til diverse installerede plugins/extensions på MCE maskinen. Men alligevel har Xboxen begrænset sig til nogle få codes. Findes der så ikke 3 parts playere, som kan vise divX etc.

 

Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 10:06
Ja den "streamer" grafik. Det er reelt bare et terminal interface, på samme måde som hvis du overtager din XP desktop fra en anden PC. Video derimod streames via en separat port, dvs den afvikles ikke på PC'en men på 360'eren hvorfor begrænsningen i codecs og hvorfor du ikke bare kan bruge en 3 parts player.
Til top
phb Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2006 kl. 10:39

Yes...det er nøjagtig som jeg håbede det ville være. Lyder som at jeg kraftigt skal overveje at få erstattet min stjålne XBox med med 360'eren og så udskifte Media Portal med MCE 2005, selvom Media Portal er et fedt projekt med masser af udvidelses muligheder.

Jeg har forsøgt at finde de oplysninger du har givet mig her på nettet, men synes ikke rigtigt jeg har kunne finde beskrivelser af den mere tekniske del. Har du nogle links til hvor man kan læse om de tekniske specs/muligheder med MCE og extendere etc.

Min logik siger mig dog stadig at hvis man laver sin egen player extension til MCE som ikke bygger på Windows Media Player, vil den kunne streames (som grafik) uafhængigt af codecs. Men det mener du stadig ikke er muligt eller hvad?

Hvad med hensyn til opløsning/format. Jeg går ud fra at MCE fint håndterer både 16:9/4:3 format samt forskellige opløsninger på de forskellige tv/MCE klienter (extendere)?

Jeg tror ikke du har skrevet om du selv kører med et Xbox360/MCE  setup. Hvis du gør vil det være fedt at vide om tingene spiller. Open source projektet Media Portal er absolut ikke uden fejl, men jeg har en formodning om at MCE 2005 bare kører derudaf udover de normale småproblemer man kan forvente hos M$-drengene.



Redigeret af phb
Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2006 kl. 14:35
Du kan ikke køre Divx / Xvid.. I hvert fald ikke endnu. Der er mange der prøver forskellige løsninger men det er ikke lykkes endnu. Streaming kræver stadig codec lokalt.

Jeg kører med det selv men bruger det egentlig kun til HD film for tiden da jeg også har xbox mediacenter og den ikke kan klare HD content. Jeg giver gerne demo hvis det har interesse. Dog skal det siges at jeg ikke har et tuner kort i min PC så den del kan ikke afprøves.

Du kan ellers læse mere her: http://www.microsoft.com/windowsxp/mediacenter/extender/mcef aq.mspx
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu