recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Fnidder" på billedet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Fnidder" på billedet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Emne: "Fnidder" på billedet
    Sendt: 16-September-2010 kl. 11:55
Hej Forum!
 
Jeg har et udemærket Panasonic TX-L32G10E LCD TV tilknyttet en Panasonic BD60 bluray via HDMI.
Bluray-afspilleren er sat op til automatisk at finde de optimale indstillinger (1080i / 720p osv)  via HDMI og TV er sat til at acceptere 24p. Da der er tale om "jævnaldrende" Panasonic produkter burde det virke! HDMI kører gennem min Onkyo 608, men det burde ikke have nogen indflydelse.
 
Generelt er jeg yderst tilfreds, men jeg oplever nogle gange "fnidder" nå en person bevæger sig henover skærmen når jeg ser bluray.
 
Senest har jeg købt "Queen - Live in Montreal" på bluray og her er der mange scener hvor Freddy Mercury løber henover scenen - og her er der et irriterende sløret billede der følger ham (ca. 1/3 "Freddy" bredt).
 
Har jeg indstillet noget forkert eller er det en "feature" ved mit TV eller LCD?
 
/ Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 13:37
 
 Det er vel sagtens Reciveren der ikke tillader 24p. eller anden indstilling der gør at det ikke afspilles sådan. Vises der på skærmen at det er 24p ?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 13:51
Recieveren har ingen billedkredsløb, så det sendes bare igennem.
 
Men netop musikBD'er er næsten altid i 1080i, så derfor ingen 24fps.
 
Jeg tror dog at det er dit TV, der sætter begrænsningen, da jeg ikke har oplevet slør på nogen af mine 1080i BD'er.Smile
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 14:50

Tak for svar!

Onkyo 508 laver korrekt ingen billedbehandling, så den burde ikke gøre nogen forskel.
(Kom vist til at opgradere den til en 608'er i starten af tråden!)
 
Min Queen er vist ganske rigtigt IKKE i 24p, men den er da 1080p.
Og er det "Motion judder" det her - har lidt svært ved at Google mig frem til årsag og evt. løsning...


Redigeret af A.Morup - 16-September-2010 kl. 15:02
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 16:32
 
 Som tidligere skrevet: Vises der på skærmen at det er 24p ? Gør der ikke det, så er det ikke 24p, enten fordi at optagelsen ikke er det, eller af andre årsager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2010 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af A.Morup A.Morup skrev:

Hej Forum!
 
Jeg har et udemærket Panasonic TX-L32G10E LCD TV tilknyttet en Panasonic BD60 bluray via HDMI.
Bluray-afspilleren er sat op til automatisk at finde de optimale indstillinger (1080i / 720p osv)  via HDMI og TV er sat til at acceptere 24p. Da der er tale om "jævnaldrende" Panasonic produkter burde det virke! HDMI kører gennem min Onkyo 608, men det burde ikke have nogen indflydelse.
 
Generelt er jeg yderst tilfreds, men jeg oplever nogle gange "fnidder" nå en person bevæger sig henover skærmen når jeg ser bluray.
 
Senest har jeg købt "Queen - Live in Montreal" på bluray og her er der mange scener hvor Freddy Mercury løber henover scenen - og her er der et irriterende sløret billede der følger ham (ca. 1/3 "Freddy" bredt).
 
Har jeg indstillet noget forkert eller er det en "feature" ved mit TV eller LCD?
 
/ Anders

Har du slået Intelligent Fram Creation fra? Sat skarphed på 0? Smile
Slået overscan fra? Slået alle andre digital kredsløb fra?

Jeg har selv kig på netop den skærm. Hvordan synes du sort-niveauet er?


Redigeret af Raskolnikov - 16-September-2010 kl. 16:58
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Har du slået Intelligent Fram Creation fra? Sat skarphed på 0? Smile
Slået overscan fra? Slået alle andre digital kredsløb fra?

Jeg har selv kig på netop den skærm. Hvordan synes du sort-niveauet er?
Tak for tippet - problemet er løst!
Hvis der en en ting, Panasonic IKKE kan finde ud af, så er det brugervenlighed på fjernbetjeninger og menuer!
 
Her var løsningen:
Gå ind i menuen "Indstilling" - IKKE "Billede" - det siger sig selv Shocked
Vælg derefter "Andre indstillinger" - IKKE "Billedindstillinger" - det siger jo også sig selv Angry
 
Derefter slås "Intelligent frame creation" og "24p smooth film" fra og så kan Freddy Mercury løbe lige så tosset han vil - der kommer ingen myg Tongue
 
Med hensyn til selve TV'et, så er jeg yderst tilfreds med alt undtagen brugermenu, men det er min første "flade" så mit sammenligningsgrundlag er spinkelt!
Den sorte er nu meget sort, selvom man godt kan se at det ikke er så sort som kanten...
 
/Anders
Video: Samsung UE46F8005, Panasonic BD60 bluray og Octagon SF 1028P recorder
Audio: Onkyo TX-SR508 Receiver, Dali Zensor 1, Dali Zensor Vokal, Dali 9F Sub og Jamo 160 i 5.1 surround
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2010 kl. 20:54
Glad I could help. Smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu