recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sendetilladelser til DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSendetilladelser til DVB-T

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
slib Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 DonJensen. Har jeg forstået det rigtigt at du har kabeltv.? Så skal du jo bare anskaffe en Selector, med den kan du modtage meget mere end DR og TV2 digitalt.

En selector er altså ikke FRELSEREN for alle. Jeg modtager mit signal gennem Stofa, så jeg kan ikke bruge en selector til noget.

Kan jeg så bare sætte en lille antenne på loftet og så har jeg tv2 digitalt (bor i Næstved)???

Til top
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2006 kl. 19:16
Ok, jeg har altså en selector, fint billed, jeg troede blot at det "nye" digitale signal ville være bedre, men det er det altså ikke?
Til top
A.Morup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2006 kl. 09:03

Oprindeligt skrevet af DonJensen DonJensen skrev:

Vil det sige at du ikke har antenne på taget, men blot har den på loftet?

Ved ikke hvor der var en der skrev Hove (kbh v), men det er den "normale" hovesender vi snakker om, der ligger i hove ikke sandt?

Det er korrekt - alle mine antenner står inde under taget! Jeg er vokset op i et kabel-område og synes ikke at "metal-juletræer" pynter på noget hus  

Jeg modtager kun DR1, DR2 og TV2 via antenne og signalet på DR2 analogt er ret ringe. DR1 analogt er helt fint og der er meget få skygger på TV2 analogt.

DVB-T er som sagt bare 100% - og det er på en mindre antenne under taget der er forbundet direkte med PC'en (7 meter billigt antennekabel). Derudover har jeg en FTA parabol med alle de udenlandske kanaler...

København Vest er den store sender i Hove. Jeg lagde en kompasvinkel ud fra et kort, rettede antennen ind og så var den klaret...

God jagt!
Anders

 

Til top
lang Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2006 kl. 12:59

Hvor kan man købe en ekstern DVB-T tuner?

Det vil sige en konvertering fra digital signal fra antenne til et analog signal til et fjernsyn



Redigeret af lang
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2006 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af slib slib skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 DonJensen. Har jeg forstået det rigtigt at du har kabeltv.? Så skal du jo bare anskaffe en Selector, med den kan du modtage meget mere end DR og TV2 digitalt.

En selector er altså ikke FRELSEREN for alle. Jeg modtager mit signal gennem Stofa, så jeg kan ikke bruge en selector til noget.

Kan jeg så bare sætte en lille antenne på loftet og så har jeg tv2 digitalt (bor i Næstved)???

 Jeg mener at have hørt, at stofa har deres eget system til modtagelse af digitale signaler.

 Edit der er en box til Stofa. StofaXtra boks



Redigeret af Radiomanden
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2006 kl. 17:56

 

 Læs om DVB-T på www.digi-tv.dk  

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 21:43

Hej Alle

Så har Digi-TV også fået kort med over dækningen landet over. Så man direkte kan se i hvilke områder der kan modtages på stue-antenne, og i hvilke man bør satse på udendørs-antenne.

Digi TV dækningskort

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2006 kl. 23:02

 

 Jeg tror at man skal tage det med et gran salt, ifølge det kort, skal man ikke kunne modtage med indendørs antenne her hvor jeg bor (Ringsted), men jeg har fuldt signal både fra Vordingborg, Jyderup og Hove på en almindelig stueantenne.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2006 kl. 18:48

 

 Min DVB-T modtager, kører som skrevet fint, men der er ingen undertekster på film eller andet som ellers er tekstet, er et fordi at det kun er test sendinger eller.? Modtageren er Triax DVB 358 T.



Redigeret af Radiomanden
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2006 kl. 19:04

Hej Radiomanden

Ja, frem til d. 31/3 kan du ikke regne med indholdet af DVB-T

DR sender signal helt uden tekster. Senere kommer der nok DVB-T undertekster, så du selv kan vælge underteksterne til/fra.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2006 kl. 19:14

 

 Helt fint. Tak for det, jeg havde som sagt en fornemmelse at det var fordi at det kun for nuværende var prøvesendinger.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu