recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker? Noob her..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketForstærker? Noob her..

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
jacob LC Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2006 kl. 21:39
Ghia: hvilken forstærker ville du så foretrække af dem du har skrevet til mig hvis det var dig?
Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2005
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2006 kl. 22:17
Uten å ha studert inngående hva hver av disse faktisk leverer, så ville jeg nok si Pioneer VSX-1015 i denne prisklassen, særlig hvis film-lyd skulle være høyt prioritert. Begrunnelsen er brukervennlighet, kraft, 5-bånds equalizer og Pioneers MCACC autokalibrerings-system. Ut fra spec'en vil jeg tro denne leverer i stereo 2X140 Watt i 8 Ohm og 2X220 Watt i 4 Ohm. Og som sagt 6X50 Watt i surround.
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60   | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables |
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 18:42

Jacob LC:

Ud fra beskrivelsen af dine højttalere vil jeg under ingen omstændigheder anbefale JVC'en, da Jamo'erne har 4 Ohms impedans og Pioneer'erne 6 Ohms impedans. Ifølge den grafiske gengivelse af JVC'ens bagside i Carsers indlæg i denne tråd, anbefaler JVC ikke at tilslutte højttalere under 6 Ohm til receiveren.

Jeg ville gå efter enten Denon eller Pioneer. De leverer begge godt kram.

/Splinten

Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-November-2005
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2006 kl. 22:06
Denne advarsel står bak på de fleste receivere, og er ikke noe eget for JVC. Det forhindrer ikke at man kan tilslutte 4 Ohms høyttalere, bare man tar de nødvendige forholdsregler (ikke for høye volum, god ventilasjon etc.).

Se for eksempel dette utsnitt fra baksiden av Denon AVR-3806...

  

  


Redigeret af Ghia
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60   | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu