recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Terratec H7 problematik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTerratec H7 problematik

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Terratec H7 problematik
    Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 10:13
Hej Alle

Jeg har købt mig en Terratec H7 tuner og jeg kan slet ikke få den til at spille; Den bliver fint installeret - ingen problemer der, men når jeg så skal til at scanne efter kanaler er den gal. Den finder slet intet - hverken i DVBviewer eller MP.

MP lister den ganske fint. MP lister lister også en DVB-T tuneren efter installationen af H7. Jeg går ud fra, at det er fordi H7 er en hybridtuner.

DVBviewer kan slet ikke se den.

Min plan er nu, at installere den på en anden pc, så jeg installere tuneren først og derefter MP og evt. DVBviewer. Jeg vil dog lige høre om der er nogen der sidder med noget viden der kan spare mig for en masse installation og scanneri.

Mvh,
Iver
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 10:39
At du ikke kan finde nogle kanaler i DVBViewer, passer ganske godt med at den ikke kan se tuneren Big smile
 
Du må næsten mangle den rigtige driver, hvis ikke DVBViewer kan se tuneren. Alternativt er det fordi den er låst af MP serveren, men jeg mener stadig DVBViewer burde kunne "se" den.
 
Hvordan modtager du tv ? det er et gammelkendt problem at softwaren ikke kender de rigtige frekvenser som Yousee og stofa sender på.


Redigeret af confused - 04-Oktober-2010 kl. 10:40
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
- Iver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 12:00
Det er YouSee via min antenneforening. 

Når jeg skal bruge DVBviewer stopper jeg altid MP's tvservice, så hardwaren bliver "frigivet" til brug, så det burde ikke være problemet. Det kan være, at jeg skal prøve en anden driver fra deres site... jeg tog jo bare den nyeste ikke-beta-driver, som er til alle former for win og bits. Løgn og latin! Efter et dobbeltcheck kan jeg se, at det er betaen, jeg har taget.

Jeg har i forevejen en FloppyDTV og det er vidst noget med, at Terratecs ikke er glade for at dele tunerpladsen :-). Derfor jeg ville prøve med en anden pc.

Jeg har helt styr på frekvenserne, da jeg har kortlagt mine kanaler ud fra de frekvenser som DVBviewer finder dem på, så det bør heller ikke være et issue.

Mvh.
Iver


Til top
gielsgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: slagelse
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2011 kl. 18:30
Må jeg stille et tillægs spørgsmål?
Hvilket antenne stik sidder der på den H7,og er der nogen som på Stofa og en mac har fået det til at spille 100%?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu