recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Advarsel - fremtidige HTC DesireHD ejere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAdvarsel - fremtidige HTC DesireHD ejere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Emne: Advarsel - fremtidige HTC DesireHD ejere
    Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 11:03
Nu er jeg kun bekendt med "linking" funktion i HTC DesireHD software, og kan ikke svare på om dette allerede eksister på andre modeller idag, som Desire 2.2 update.

Det som jeg ser som et stort problem og mener der skal advares omkring er Sense´s kontakt person links som den kan oprette imellem personer og endda imellem personer som er "private" i et omfang.

for at uddybe det, så tilbyder den nye sense 2.0.0 en "kontakt person" linker funktion som altså ændrer dine kontakt person data, så når du skriver et person navn så vil dette linkes til anden måske eksisterende.
Problemet er den ikke altid linker korrekt imellem dine kontakter.
og deri ligger det farlige.

Har du en Exchange og en "google" account på din android telefon aktiveret, så går htc sense ud og forsøger at linke din "google" kontakter til Exchange personerne og exchange personer vil også blive linket til andre exchange kontakt personer.
som hvis man ikke er meget opmærksom med sine 400-500 kontakter kan blive et værre rod.

Så har man forsøgt at bruge denne funktion, og man ikke har været 100% opmærksom på alle de foreslået "links" imellem kontakter. ses det senere når du skriver mails i din outlook.

eksempel:
Du sidder og skriver til "Erik Jensen" og outlook foreslår Erik.hansen@minmail.dk og du vælger så den og fortsætter.
"Til" personer i din mail ser helt korrekt ud og du skriver indholdet.
Når du så trykker send så bliver "Erik.Jensen@ebm.dk" lige pludslig til Lars@recordere.dk , som jo slet ikke var hensigten..
så din mail sendes altså til den forkerte selvom du 100% sikkert ser erik jensen stå i "til:" .

Måske er der nogen som allerede kender "linking" funktionen i outlook og har en forklaring løsning? eller?

Problemet for mig lige nu er at jeg må slette alle min kontakter og forsøge at redde dem fra en ældre backup, da hele min outlook kontakt bog på exchange er ødelagt og personer som jeg skriver bliver sendt til nogle helt andre, sålænge de også ligger i "outlook kontakter"..
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 12:06
Undskyld, men jeg fatter hat af hvad du beskriver??
 
Hvordan skulle en mailadr. blive til en helt anden, bare fordi der findes en link-funktion??
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 12:27
Jeg forstår ikke helt pendec - sense link funktionen linker jo ikke selv automatisk, den kommer med forslag for hver individuelle kontakt og linkoption, så man skal selv checke og linke hver enkelt. Derudover forstår jeg ikke hvordan din outlook kontakt bog på exchange kan være ødelagt - senses linkfuntion skriver jo ikke noget ned i din outlook/exchange kontaktbog ?? Det er jo kun en virtuel link på selve telefonen - kan du ikke bare fjerne alle kontakt links igen ?
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Jeg forstår ikke helt pendec - sense link funktionen linker jo ikke selv automatisk, den kommer med forslag for hver individuelle kontakt og linkoption, så man skal selv checke og linke hver enkelt.

Den foreslår og ja, er man ikke nøje opmærksom på dens sammenkædninger så vil "navn" som ses, måske slet ikke være den email man sender til.

Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


Derudover forstår jeg ikke hvordan din outlook kontakt bog på exchange kan være ødelagt - senses linkfuntion skriver jo ikke noget ned i din outlook/exchange kontaktbog ?? Det er jo kun en virtuel link på selve telefonen - kan du ikke bare fjerne alle kontakt links igen ?

Jeg ved ikke hvorledes protokol og outlook2007+ fungerer, men den tager adressebøger i mit tifælde 2 stk (global + lokal).
og linker altså så min gmail (kræves jo på en android) + global+lokal outlook adresser sammen til "en person" hvor man vælger det.

men et eller andet sted går det galt, for når jeg så checked linked kontakter på mobilen så matcher den ikke historikken på outlook hvor email peger på helt andre personer når mail sendes.
Jeg vil forsøge at illustrere det her.

Jeg åbner en ny email og begynder med "til:" feltet.
Til: sp
Forslag spawn@minmail.dk
        spil@spil.dk
        spole@minmail.dk

vælger ok udfor spawn@minmail.dk og så er "til:" altså "spawn@minmail.dk" som visuelt navn i feltet.
Når jeg så peger på den email adr i til feltet , så får man kontakt info på den person som "ejer" mailen i ens outlook adresse bog.
og her viser den så f.eks "Jens Andersen" som kontakt info. som er helt forkert..
Så selvom det visuelle navn er spawn@minmail.dk har htc telefonen linket navn på en eller anden måde til anden person i min outlook, så den nu engentlig hører til Jens Andersen, som et alias eller sån.

det skal nævnes at "spawn@minmail.dk" og "Jens andersen" begge ligger i adressebogen og som sagt i htc telefonens kontakt bog er blevet linket på en eller anden måde..

Hvordan min adressebog på outlook exchange ellers skulle være blevet ødelagt ved jeg ikke, eller hvordan min pc skulle begynde at ændre kontakt informationerne eller ændre i "hurtig opslags hukommelsen" for brugte emails som igen slet ikke matcher outlook adresse bog.

hvis i ellers mener min outlook er årsagen, som har fungeret upåklageligt og at den nyligt tested "link" funktion ikke kan gøre det, og at denne "hurtig opslags hukommelse" i outlook skyldes noget andet, så er jeg ihvertfald i tvivl for det ligner rigtig meget den htc linkable contacts funktion som har blandet mine contacts nu.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Undskyld, men jeg fatter hat af hvad du beskriver??
 

Hvordan skulle en mailadr. blive til en helt anden, bare fordi der findes en link-funktion??

hvis htc sense "link" opdateringer af kontakt informationer sync'r med exchange serveren (som den gør), så vil denne link information (måske) blive lagt ind i kontakt info'n på ens kontakter, så når den gamle outlook på pc åbnes som også forbinder til exchange, så udnytte de nye "links" som så bliver oversat til andre person navne når mail sendes.
for det er altså kun synligt i det øjeblik du peger på navn eller når du kikke i "sent items"..
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu