recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa trådløst modem- skal jeg skifte?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStofa trådløst modem- skal jeg skifte?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa trådløst modem- skal jeg skifte?
    Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 13:28
Har fået brev fra Stofa med tilbud om gratis udskiftning til trådløst modem.

Min nuværende opsætning med modem-switch-trådløs router kører upåklageligt, så jeg ville høre om erfaringer med deres trådløse modem.

Jeg har 50 MB bredbånd. Sætter jeg hastighed til ved at køre trådløst?

Er der bud på grunde til at udskifte eller grunde til at lade være?

Tak på forhånd,

Al Jones
Til top
BusinessBo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1154
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 20:12
Lytter lige med da jeg har fået samme brev. Og overvejer endelig at købe en Linksys men hvis jeg kan få en gratis ved stofa. Såå.. Big smile
Panasonic 50" TX-P50U30 - Denon 2113 - Dali concept 6 - Dali concept 1 - Dali zensor center - Dali base 100 - PS4
Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 22:47
Du skal lige huske at ved at  skifte over til stofa trådløs koster så 25 kr. om måneden i abonnement. Og den største ulempe ved Lorte stofa trådløs (Har det selv) er at du max kan have 5 enheder på netværket. PGA. af sikkerhed tror jeg de kalder det. Herhjemme har vi 2 iphones, 2 bærbare, PS3, sonos, forstærker, wii, Wdtv boks, alle på netværk, og det var umuligt med stofa. Så jeg bruger mit stofa trådløs modem til mine 2 Zaptor bokse, og har koblet egen router på nettet, og derved kan jeg have alle mine enheder på når jeg vil, og ikke begrænset at stofas sindsyge system.. Og du skal lige undersøge hvad hastighed de garantere på deres trådløse modem, mener det er op til 12 eller 20 Mbit, men er ikke helt sikker... 
Så husk på at du skal betale 25. kr om måneden for deres trådløs, og skal leve med begrænsningen med max 5 enheder... 
Til top
AlJones Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 10:26
Ved 50 MB bredbåndsabonnement skal jeg ikke betale 25 kr per måned for trådløs, så det er ikke aktuelt.

Jeg har ligesom dig løst problemet med 5 enheder ved at have dem bag en trådløs router. Den skal åbenbart stadig bruges.

Det eneste som jeg tilsyneladende opnår er at udskifte et switch med Stofas trådløse modem.

Deres kundeservice lover at min trådløse hastighed bliver 50MB med det nye modem, men det er næppe troværdigt. Med min Linksys WRT350N trådløse router er den trådløse hastighed max. 20MB, mens kabelforbindelse kan give over 50MB.

Til top
superkdx Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 10:49
25 kr for trådløst abb er fortid .. De har fjernet det helt . Står også i brevet . Gør det hvertfald i mit plus de satte min hastighed op uden beregning :)
Philips 52" 9703H/10
Philips 42" 5604H/12
Philips HTS 9540/12
Philips SRU8015
2 x AppleTv 3
iphone 5 16 GB
MacBook Pro 13"
Apple Time Capsule 2TB
2 x Airport Express
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2010 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af AlJones AlJones skrev:

Ved 50 MB bredbåndsabonnement skal jeg ikke betale 25 kr per måned for trådløs, så det er ikke aktuelt.Jeg har ligesom dig løst problemet med 5 enheder ved at have dem bag en trådløs router. Den skal åbenbart stadig bruges.Det eneste som jeg tilsyneladende opnår er at udskifte et switch med Stofas trådløse modem.Deres kundeservice lover at min trådløse hastighed bliver 50MB med det nye modem, men det er næppe troværdigt. Med min Linksys WRT350N trådløse router er den trådløse hastighed max. 20MB, mens kabelforbindelse kan give over 50MB.


Din router er en Gigabit router med trådløst N standard (1 Gbps trådet, 300 Mbps trådløst), det tror jeg ikke Stofas er. Dvs. forbindelse internt i dit net bliver langsommere.
Det er så ikke sikkert at dine trådløse enheder har den nye N standard.





Redigeret af Brixen - 18-Oktober-2010 kl. 11:05
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu