recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bose Lifestyle 12 genbrug ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBose Lifestyle 12 genbrug ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Emne: Bose Lifestyle 12 genbrug ?
    Sendt: 06-November-2010 kl. 17:13
Hej
Jeg har et aldrende Bose Lifestyle 12 System. Det er købt i 1995 og virker i og for sig som da jeg købte det, men det står jo lidt tilbage for nutidens standard.
 
Jeg kunne godt tænke mig at genanvende Subwoofer og de 5 cube højtalere. Jeg ved dog ikke om det kan komme til at virke uden kontrolenheden Lifestyle Music center (aluminiumsenheden/radioen).
 
Subwoferen i systemet er jo forstærkeren for de små højtalere (5x40watt ) og 80watt til sig selv. Problemet er at der ikke er andre input til subwooferen end et "Audio input cable" der med et DIN stik går ind hvor der står AUDIO INPUT. Dette kabel kommer fra kontrolenheden Lifestyle Music center fra tre udgange benævnt RED FIXED OUTPUT,  WHITE FIXED OUTPUTS og SYSTEM CONTROL.
 
Så hvis jeg skal kunne bruge et OUTPUT fra en anden "surround-enhed/receiver" skal det jo nødvendigvis være et DIN stik der leverer både audio og systemkontrol (fx volume, balance, on-off m.m.)
 
Det lyder ikke som noget der er muligt????
Måske de 5 Cube Speakers kan anvendes på en eller anden måde med et andet system.
 
Er der nogen der ved lidt om mulighederne? Måske jeg skulle have fundet et forum for veteran systemer.
Vh jens
 
 
 
 
Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af vet1 vet1 skrev:

Hej
Jeg har et aldrende Bose Lifestyle 12 System. Det er købt i 1995 og virker i og for sig som da jeg købte det, men det står jo lidt tilbage for nutidens standard.
 
Jeg kunne godt tænke mig at genanvende Subwoofer og de 5 cube højtalere. Jeg ved dog ikke om det kan komme til at virke uden kontrolenheden Lifestyle Music center (aluminiumsenheden/radioen).
 
Subwoferen i systemet er jo forstærkeren for de små højtalere (5x40watt ) og 80watt til sig selv. Problemet er at der ikke er andre input til subwooferen end et "Audio input cable" der med et DIN stik går ind hvor der står AUDIO INPUT. Dette kabel kommer fra kontrolenheden Lifestyle Music center fra tre udgange benævnt RED FIXED OUTPUT,  WHITE FIXED OUTPUTS og SYSTEM CONTROL.
 
Så hvis jeg skal kunne bruge et OUTPUT fra en anden "surround-enhed/receiver" skal det jo nødvendigvis være et DIN stik der leverer både audio og systemkontrol (fx volume, balance, on-off m.m.)
 
Det lyder ikke som noget der er muligt????
Måske de 5 Cube Speakers kan anvendes på en eller anden måde med et andet system.
 
Er der nogen der ved lidt om mulighederne? Måske jeg skulle have fundet et forum for veteran systemer.
Vh jens
Nu har jeg kun lige skimmet den manual jeg kunne finde på nettet.
Der er to udgaver af Lifestyle 12 systemet, version II har også en digital indgang direkte til subwooferen.
Men uanset model, ser det helt klart ud til at kontrolenheden er nødvendig, bl.a. for at kunne ændre lydstyrken. Der står direkte i manualen at forstærkeren i subwwoferen forventer et konstant signal.

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 18:26
Hej Jesper,
Tak for dit hurtige og kompetente svar. Det er den første model jeg har, altså ikke version II.
Tror du de 5 Cube Speakere kan anvendes med en "standard" ikke Bose surround receiver?
Således at jeg kan nøjes med at anskaffe en ny surround forstærker/receiver og en Subwoofer.
Jeg har desværre ingen anden radio/forstærker eller lignende så jeg kan afprøve det.
Vh Jens
Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af vet1 vet1 skrev:

Hej Jesper,
Tak for dit hurtige og kompetente svar. Det er den første model jeg har, altså ikke version II.
Tror du de 5 Cube Speakere kan anvendes med en "standard" ikke Bose surround receiver?
Således at jeg kan nøjes med at anskaffe en ny surround forstærker/receiver og en Subwoofer.
Jeg har desværre ingen anden radio/forstærker eller lignende så jeg kan afprøve det.
Vh Jens
Jeg tvivler på at resultatet vil blive specielt godt.
Normalt er subwoofer og satellitter specielt afstemt til hinanden og det er temmelig håbløst at efterligne "manuelt".
Hvis du vil gøre forsøget, vil jeg mene at du skal gå efter en subwoofer som kan gå rimeligt højt i frekvensområde, da de små cubes ikke går ret langt ned.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
vet1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2010 kl. 19:53
Ok, tak for svar.
Jeg må hellerere starte med at låne mig til en afprøvning af noget grej,
Vh Jens
Gagia Classic
Mini Mazzer Electronic B
Impod Intero. Stamper
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu