recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mærkelig ting med TDC TV + AirPort Exress
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMærkelig ting med TDC TV + AirPort Exress

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Weebyx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Emne: Mærkelig ting med TDC TV + AirPort Exress
    Sendt: 07-November-2010 kl. 09:55
Hejsa
 
Jeg ved ikke helt hvilket forum dette skal i, men jeg oplever noget meget meget mærkeligt i min (eller den jeg prøver at få til at fungere) installation.
 
 
Jeg har en TDC TV box, der er tilsluttet en Netgear 1gb 4 ports hub. Der er så også tilsluttet en WD TV Live, plus det jeg nu gerne vil, nemlig en airport express.
 
AirPorten er sat op til at skabe et nyt trådløst netværk. Men ligesåsnart TDC boksen bliver tændt, er der ikke hul igennem til internettet via AirPort express. Der kan sagtens forbindes til det trådløse net.
 
Netkablingen i huset er som følger. Teknikskab = 4 ports 1gb netgearhub til 4 udtag i væggene i 3 rum, 2 i stuen, 1 i 3 andre rum. Hvis jeg smider airport på det andet stik i stuen, så kan airport fint komme på nettet, så forskellen er om den sidder i samme hub sim TDC TV.
 
 
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt ? Jeg har tidligere haft en Windows 7 mediacenter pc på samme hub som TDC TV også, og der var ikke problemer med at gå på nettet fra PC'en selvom TDC TV var tændt.
 
Spøgelser der hader Apple ???
 
Mvh
Weebyx
 
 
Til top
basholm Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 301
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2010 kl. 21:31
Hej

jeg har samme problem, så jeg lytter med ;-)

Har spekuleret på om det er IP adresse problem, altså at den ikke får en IP adresse.

MVH

Tommy
Til top
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 19:51
Prøv at disable firewall i TDC boksen for at se om det er det. Bare midlertidig.
Til top
Neonus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2009
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2010 kl. 20:16
er det ikke fordi porten lægges i et andet vlan så snart tdc boksen registreres?

På min gamle router skulle tdc boksen tilsluttes en fordefineret port, hvorpå intet andet virkede (pcer fik ingen ip adrsse)

Til top
Weebyx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2010 kl. 08:42
Det er bare ret mærkeligt at problemet kun opstår hvis airport og tdcboks er på samme fysiske netledning, hvis jeg smider airport over i et andet stik i stuen, er der jo ingen problemer ?
 
/Weebyx
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu