recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billed format på TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBilled format på TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rapideye Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Emne: Billed format på TV
    Sendt: 08-Maj-2004 kl. 17:10

Mens jeg går her og venter på at Panasonic DMR-E95 HDD/DVD Recorder kommer til landet. Har jeg benyttet tiden til, at skifte mit 13 år gamle B&O fjernsyn ud, som var blevet lidt "træt".

Efter mange overvejelser om mærke, størrele og type (plasma, CRT). Faldt valget på et 36" HD Sony CRT TV. Det eneste plasma TV, der næsten kom på højde med det gode gamle CRT, var Pioneer's 43" plasma TV, men prisen var også herefter ca. 55.000 Kr.

Når man skal købe widescreen TV, skal man være opmærksom på hvilke muligheder der er, for at ændre, og justere billedeformatet.

Idag hvor de fleste udsendelser sendes i 4:3 format, kan det være et godt kompromis at bruge 14:9 formatet, som både gør billedet bredere og højere, hvilket betyder at den nederste tekstlinie kan forsvinde. Her er det en rigtig god funktion at kunne flytte billedet op/ned, jeg bruger funktionen meget i 14:9 og zoom formatet.

På flere TV kan det ikke lade sig gøre at flytte billedet op/ned, f.eks. Panasonic's top CRT model HD-36PD30, samt LG 42" Plasma TV.

Når alle udsendelser sendes i 16.9 format, løser problemmet sig selv, men der går nok en del år før dette sker.

Jeg ville meget nødigt undvære denne funktion.

God Pris mener at kunne levere DMR-E95 medio juni måned. Jeg har lige bestilt en JVC kombi DVD/VHS til min søn, da der var lang leveringstid på den bestilte model, tilbød de en dyrere model til samme pris, det er da OK service.

TV'et er købt hos Tape Connection, som jeg har anmeldt i forhandler forum.

Hilsen Henrik

 

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu